مجوز کارآزمایی بالینی واکسن «برکت پلاس» صادر شد

مجوز آغاز کارآزمایی بالینی برای واکسن کرونای امیکرون به نام «برکت پلاس» صادر شد.
کد خبر: ۵۰۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ - 26February 2022

مجوز کارآزمایی بالینی واکسن «برکت پلاس» صادر شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، گروه دارویی برکت به نوع جدیدی از واکسن ویژه سویه اُمیکرون (برکت پلاس) دست یافته است.

این واکسن موفق شده با گذراندن مراحل علمی و تست اولیه، مجوز کمیته اخلاق برای آغاز تست انسانی را هم دریافت کند و طی روز‌های آینده تزریق آن آغاز خواهد شد.

به گزارش دفاع‌پرس، شیوع سویه اومیکرون و انتشار گزارشات علمی مبنی بر فرار این سویه از آنتی بادی‌های تولید شده توسط واکسن‌های فعلی و کاهش تأثیرگذاری آن‌ها، نگرانی‌های عمده‌ای ایجاد کرد و سازمان بهداشت جهانی در دی، ضمن انتشار اطلاعیه‌ای سیاست تکرار دز‌های بوستر را رویکرد پایداری ندانسته و تولیدکنندگان واکسن را به بروزرسانی واکسن‌ها متناسب با سویه‌های غالب توصیه کرد.

شفافارمد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام با رصد یافته‌های علمی و ضمن مشورت با متخصصین این حوزه، تولید واکسن اختصاصی اومیکرون را یک ماه پس از شناسایی این ویروس در کشور به نتیجه رساند و مطالعه واکسن به روز شده را روی مدل حیوانی اجرا کرد.

نتایج اولیه مطالعات این واکسن به روز شده، نشان‌دهنده خنثی سازی ۱۰۰ درصدی سویه اومیکرون توسط واکسن جدید و بی‌خطری آن در مطالعات حیوانی است که گزارش این مرحله از مطالعات بصورت پیش مقاله در سایت بیوارکایو منتشر شد.

کارخانه شفافارمد با توجه به سرعت بی‌سابقه انتشار این سویه در سطح جامعه و نیز نتایج امیدوارکننده مطالعات حیوانی، تولید انبوه واکسن مختص این سویه را شروع کرده و درکنار آن پروتکل پیشنهادی اجرای مطالعه بالینی واکسن جهت تصمیم‌گیری را به سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و کمیته اخلاق جهت اخذ مجوز‌های لازم ارائه کرده است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار