مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

حماسه هفتم اسفند سال ۶۰ مردم شیرگاه باید احیا شود

سردار «ملکی» گفت: حماسه هفتم اسفند سال ۱۳۶۰ مردم شیرگاه سوادکوه در مقابله با گروهک منافقین باید احیاء شود.
کد خبر: ۵۰۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ - 26February 2022

حماسه هفتم اسفند سال ۶۰ مردم شیرگاه باید احیا شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه هفتم اسفند ۱۳۶۰ مردم شیرگاه سوادکوه با نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه از سال ۵۹ تا آبان ۶۳ مازندران درگیر جنگ‌های جنگل بود، اظهار داشت: سپاه منطقه ۳ آن زمان با تشکیل قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) و فداکاری فرماندهان شمالی این قضیه را جمع کردند.

وی افزود: سپاه مثل کردستان در دل جنگل، ۵۰ پایگاه ایجاد کرده بود و با حماسه‌ای که سپاه، مردم، ارتش، ژاندارمری و پایگاه‌های بسیج از خود نشان دادند این قضیه جمع شد.

سردار ملکی با بیان اینکه در جنگل‌های شمال درگیری‌های زیادی اتفاق افتاد، اما حماسه ششم بهمن سال ۶۰ آمل بزرگترین واکنش دشمن در منطقه شمال بود، ادامه داد: دومین واکنش گروهک‌های منافقین حمله به شیرگاه بود و باید به این دو حماسه بپردازیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های استانی حماسه آمل در سال‌های گذشته اضافه کرد: امسال چهلمین سال این حماسه بود و همایشی به صورت بین‌المللی با حضور رزمندگان جبهه مقاومت یمن برگزار شد.

این مسئول از تولید هشت کتاب با موضوع جنگ جنگل خبر داد و افزود: کتاب کارنامه جنگ جنگل نیز در دست تدوین است و در سال ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: همچنین کتاب نقش قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) در حماسه جنگ جنگل به چاپ رسید و بیش از 600 ساعت اخبار جنگ جنگل به همت تیم‌های مختلف در شهرستان‌ها جمع آوری شد.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه باید حماسه مردم شیرگاه نیز به کتاب تبدیل شود، عنوان کرد: تولید این کتاب پژوهش و کار میدانی می‌خواهد و تلاش می‌کنیم تا هفتم اسفند سال آینده تولید و رونمایی کنیم و در این راه نیازمند همراهی مسئولین استانی و خیرین هستیم.

وی از رونمایی ۶۰ عنوان کتاب در آئین اختتامیه جشنواره شعر «اشک انار» و داستان کوتاه «یوسف» خبر داد و اضافه کرد: توانمندی تولید کتاب حماسه هفتم اسفند را داریم و باید با حساسیت و تعصب وارد شویم و این حماسه احیا شود و سال آینده همایش باشکوهتری برگزار کنیم.

سردار ملکی برگزاری همایش استانی بزرگداشت حماسه هفتم اسفند و تهیه و تولید مستند را از برنامه‌های سال آینده ستاد اعلام کرد.

‌در ۷ اسفند ۱۳۶۰ گروهک اشرف دهقانی مبارزه مسلحانه‌ای را در شهر شیرگاه تدارک دید که شهر را کاملا به اختیار خود درآورند، اما همچون حماسه مردم آمل، مردم انقلابی و شهیدپرور شیرگاه با ایستادگی و شجاعت در برابر این اقدام ایستادگی کردند که در نهایت دو تن از مردم بی‌دفاع این شهر را به نام‌های «خسرو داودیان» و «قربانعلی دوست علیزاده» ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار