امام جمعه موقت سنندج:

«مسجد» باید محور وحدت و همگرایی محله باشد

ماموستا «راستی» گفت: مسجد منشأ بسیاری از تحولات در دنیای اسلام بوده‌ و اکنون باید محور وحدت و همگرایی ساکنین یک محله باشد.
کد خبر: ۵۰۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ - 26February 2022

مسجد، محور وحدت و همگرایی محله باشدبه گزارش دفاع‌پرس از سنندج، ماموستا «محمدامین راستی» امام جمعه موقت سنندج امروز در نشستی با ائمه جماعت محلات شهر سنندج، اظهار داشت: تلاش برای پویاتر شدن مساجد در ابعاد فرهنگی و مذهبی یکی از ابتدایی‌ترین وظایف روحانیون و ائمه جماعت مساجد است.

وی افزود: از سوی دیگر نباید کارکرد مساجد تنها به ادای فرایض دینی همانند نماز، اعتکاف، مجالس ترحیم و… خلاصه می‌شود؛ در حالی که مساجد از ظرفیت‌های بسیار بالایی در بحث فرهنگی برخوردارند.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: اگر مطالعه‌ای دقیق در تاریخ اسلام داشته باشیم، مساجد منشأ بسیاری از تحولات در دنیای اسلام بوده‌اند و در همان سال‌های نخستین ظهور و طلوع دین مبین اسلام، این مکان مقدس حکم یک پارلمان را برای مسلمانان داشت.

وی ادامه داد: باید محور وحدت و همگرایی ساکنین یک محله، مسجد محل باشد. در ایامی مانند تابستان و روزهای تعطیل می‌توان از مسجد به عنوان یک کانون تأثیرگذار برای جذاب جوانان و دیگر اقشار استفاده کرد.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که همواره هیأت امنای مساجد نسبت به آن گله‌مند هستند، کمبود امکاناتی همانند کتابخانه در مسجد است؛ لذا باید سازمان و نهادهای فرهنگی و متولی این مهم را مد نظر داشته باشند.

ماموستا راستی تاکید کرد: امام جماعت مسجد می‌تواند با مشارکت ساکنان محل بسیاری از ناهنجاری‌ها را سامان ببخشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها