فرماندار مشهد:

دیدار مسئولان با ایثارگران باید به صورت هدفمند انجام شود

«داوری» گفت: اجرای طرح سپاس باید با حضور مسئولان و با هدف رفع مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام شود.
کد خبر: ۵۰۸۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱ - 26February 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محسن داوری» فرماندار مشهد در نشست مشترک با روسای مناطق سه‌گانه بنیاد شهید و امور ایثارگران مشهد، ضمن ادای احترام به مقام شهدای این شهر اظهار داشت: بین مشهد تا مرزهای غربی کشور قریب به دو هزار کیلومتر فاصله است، اما مردان غیور این شهر، خود را به جبهه‌های غرب و جنوب رساندند و با جانفشانی، حماسه‌آفرینی خود را در تاریخ ثبت کردند.

وی افزود: ساماندهی گلزارهای شهدا با اولویت گلزارهای تک مزاری باید به صورت جدی پیگیری شود و مزار شهدا باید به کانون برگزاری برنامه‌های فرهنگی تبدیل شود.

فرماندار مشهد ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محدود به دستگاه خاصی نیست و همه دستگاه‌های اجرایی، ساختارها و تشکل‌های مردمی باید در ترویج این فرهنگ متعالی نقش‌آفرینی کنند.

داوری با بیان اینکه دیدار با ایثارگران باید به صورت هدفمند انجام شود، خاطرنشان کرد: در برابر خانواده شهدا و ایثارگران و مشکلات آنان مسئول هستیم؛ بر همین اساس در اجرای طرح سپاس اولویت باید با ایثارگرانی باشد که مشکلات آنان مربوط به ادارات است، تا تکریم حداکثری برای این قشر انجام شود.

حجت‌الاسلام احمد ملکی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲ مشهد در این دیدار گفت: متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران که طبق قانون، صریح و روشن است، همکاری لازم را ندارند و گاها برخی از فرزندان شهدا و ایثارگران را تعدیل کرده‌اند که باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد.

سند افتخار مردم مشهدالرضا پرونده هشت هزار و ۶۷۳ شهید، ۳۷ هزار و ۲۶۸ جانباز و یک هزار و ۹۳۷ آزاده است که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب ایثار و فداکاری کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار