بیانیه سازمان زنان دفاع مقدس به مناسبت روز خبرنگار؛

تهدیدات فرا روی رسانه رو‌زبه‌روز بیشتر می‌شود/ خبرنگاران از فرهنگ این مرز و بوم دفاع کنند

از آنجا که نظام سلطه تمام سعی و تلاش خود را در جهت فراموشی ارزش هایی همچون شهادت، مقاومت، ایثار و از جان گذشتگی بکار می گیرد، وظیفه حساس این قشر فرهیخته بیشتر نمود می یابد تا در جبهه فرهنگی با قلم توانمند خود از فرهنگ و آیین این مرز و بوم دفاع کنند.
کد خبر: ۵۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ - 08August 2015

تهدیدات فرا روی رسانه رو‌زبه‌روز بیشتر می‌شود/ خبرنگاران از فرهنگ این مرز و بوم دفاع کنند

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با صدور بیانیه ای روز "خبرنگار" و سالروزشهادت "شهید محمود صارمی" یکی از اسوه های ماندگار عرصه خبر و خبرنگاری را تبریک و تسلیت گفت.

در این بیانیه آمده است: رسالت یک خبرنگار آن گاه چون گل می شکفد که صحنه های خوف و خطر را برای ثبت حماسه های مظلومان و ستم های ظالمان در می نوردد و با قلم بصیرت افزای خود سوز و ساز مظلومان و تاخت و تاز ظالمان را می نمایاند و با رسوایی چهره ستمگران برای همیشه در متن تاریخ ماندگار می شود.

براستی فردی را می توان خبرنگار متعهد نامید که روش و منش حضرت زینب سلام الله علیها پس از واقعه کربلا را سرلوحه کار خویش قرار دهد آن جا که با تمام وجود سعی نمود تا واقعه فراموش نشدنی عاشورای سرخ حسینی را تا نسل های بعد به  انتظارسبز مهدوی گره بزند و در بیداری امت اسلامی موثر باشد؛ الحق که کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود!

زنان میهن اسلامی مان ایران نیز به تبعیت از این بانوی مکرم در هشت سال دفاع مقدس چنین نقشی را ایفا کرده و با بازگویی واقعیات و خاطرات فداکاری ها و جان فشانی های آن دوران گام مهمی در عرصه حفظ و نشر آثار  دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت برمیدارند چه بسا تعداد بی شماری از فداکاری ها و مقاومت ها مخصوص زنانی باشد که در کارزار نبرد حق علیه باطل ماندند، حتی جهاد کردند و یا با حمایت و پشتیبانی از مردانشان در پشت جبهه و حفظ سنگر خانه و خانواده دوشادوش مردان از میهن اسلامی مان و از ارزش های دین و آیین مان اسلام دفاع کردند.

آری رسالت خبرنگار رسالتی آرمانی است و خبرنگاران ما مانند بزرگ بانوی دشت کربلا و پیام رسان حماسه عاشورای حسینی که پیام عزت، آزادگی و پیام پیروزی خون بر شمشیر را با رساترین و بهترین فریادها در گوش اهل تاریخ طنین انداز نمود و با درایت خویش نهضت عاشورا عمری جاودانه یافت، در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و در راه تعالی جامعه قدم برمی دارند. و خورشید سان با قلم و بیان خویش جامعه را به سمت بصیرت و تعهد سوق می دهد و با کاشتن بذر امید جوانههای مهر و سازندگی را درو می کنند.

در پایان این بیانیه آمده است؛ واژه "خبرنگار" یادآور فرهنگ ایثار و شهادت و یادآور زحمات خالصانه افرادی است که شجاعانه در راه اعتلای بشریت از هیچ  کوششی دریغ نکردند و تقدیم شهدای گرانقدری از  اصحاب قلم و رسانه در دفاع از کیان انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دوران دفاع مقدس موید این مطلب و بیانگر روحیه جهادی، انقلابی و شهادت طلبانه و تعهد و پاییندی این قشر زحمت کش به آرمان های والای انقلاب اسلامی است و لبیک  به ولی امر مسلمین امام خامنه ای عزیز است.

از آنجا که تهدیدات فرا روی رسانه روز به روز رو به افزایش است و نظام سلطه تمام سعی و تلاش خود را در جهت فراموشی ارزش هایی همچون شهادت، مقاومت، ایثار و از جان گذشتگی بکار می گیرد در جامعه اسلامی امروزمان ایران، وظیفه حساس این قشر فرهیخته بیشتر نمود می یابد تا با آگاهی و بصیرت هوشمندانه ای که همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری نهفته است در بیداری ملت ایران به ایفای نقش بپردازند و در جبهه فرهنگی با قلم توانمند خود از فرهنگ و آیین این مرز و بوم دفاع کنند.

سازمان نشرآثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس یاد و خاطره شهید والامقام اقلیم قلم و اندیشه "شهید محمود صارمی، شهیدی از تبار خورشید که با قلم و ایثار جان خویش تا انتهای تاریخ سرخ حماسه  ماندنی است را گرامی می دارد و تلاشهای ارزنده تمامی سفیران آگاهی و امید و طلایه داران اطلاع رسانی را ارج مینهد و فرا رسیدن روز خبرنگار" روزاطلاع رسانی با سلاح قلم  و روزحق بینی و حق نویسی را به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه تبریک و تهنیت می گوید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار