فرمانده سپاه کربلا:

سند راهبردی توسعه مازندران در ۴۰ موضوع تدوین شد

سردار «مسلمی» گفت: سند راهبرد‌های توسعه استان مازندران در ۴۰ موضوع براساس مولفه‌های علمی توسط نخبگان بسیج استان تدوین شد.
کد خبر: ۵۰۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶ - 27February 2022

۴۰ موضوع در سند راهبردی توسعه بسیج مازندران تدوین شدبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلای مازندران ‌امروز در دومین اجلاسیه سراسری مجمع بسیجیان استان که با محوریت رونمایی از سند راهبردی ۵ ساله پیشرفت استان در سالن الغدیر سپاه کربلا برگزار شد، با بیان اینکه در استان مازندران ظرفیت‌های بسیار قوی داریم، اظهار داشت: منابع نیروی انسانی قوی، برخورداری از مواهب الهی و... در این استان بیشمار است و باید تلاش شود سند توسعه و پیشرفت استان با تکیه بر استفاده از این ظرفیت‌ها تدوین شود.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه نخبگان بسیجی استان گردهم آمدند تا سندی راهبری تدوین کنند تا کمک دولت برای توسعه این خطه از شمال کشور باشد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مناسبت‌های مختلف براستفاده از نخبگان بسیجی برای پیشرفت کشور تاکید داشته‌اند و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را پیگیریم.

وی با بیان اینکه مصادیق بی‌شماری در کشور وجود دراد که بدون پشتوانه علمی و بهره گیری از ظرفیت نخبگانی ایجاد شده است، گفت: امروز دنیا در حوزه علم آینده پژوهی سالیان سال از ما جلوتر است و ایران اسلامی متاسفانه از علم آینده پژوهی بهره نمی‌گیرد.

سردار مسلمی با بیان اینکه دشمن در حال بهره‌برداری از علم آینده پژوهی است، ادامه داد: دشمن در جنگ شناختی استفاده از این علم آینده پژوهی را پیشه کرده است که باید برای مقابله با این هدفگذاری دشمنان انقلاب برنامه داشت.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند «العلم السلطان» بیان داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی علم قدرت است و باید دنبال علم بود.

سردار مسلمی تصریح کرد: به گفته سردار شهید مهدی باکری «اگر صد شهید در شناسایی بدهیم پیش خدا جواب داریم، اما اگر در عملیات بدون شناسایی حتی اگر یک شهید بدهیم برای خونش جوابی نداریم.»

وی بر ضرورت برنامه ریزی راهبردی و استراتژیک تاکید کرد و ادامه داد: افزایش توانمندی‌ها، پیشرفت و رشد بلند مدت و کاهش آسیب‌ها را با استفاده از سند راهبردی پیشرفت دنبال می‌کنیم.

سردار مسلمی با بیان اینکه در برنامه ریزی راهبردی نیاز به رویکرد سیستمی داریم، خاطرنشان کرد: در ترسیم آینده فرهنگی کشور اگر براساس رویکرد سیستمی عمل نکنیم مشکلات متعددی را خواهیم داشت.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه در بحث کنترل جمعیت هم ترسیم چشم انداز آینده را نداشتیم، افزود: عدم اعتقاد به بکارگیری از علم، مشکلات امروز در حوزه فرهنگ و اقتصاد و... را فراهم آورده است.

سردار مسلمی با بیان اینکه در ۴۰ موضوع راهبرد‌های توسعه استان براساس مولفه‌های علمی تدوین شده است، بیان داشت: باید اجرای استراتژی و ارزیابی راهبرد‌ها و استراتژی در مراحل اجرای سند راهبردی مورد توجه باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار