نماینده مردم در مجلس:

مجلس باید توافق وین را با مصالح و منافع کشور تطبیق دهد

گلرو گفت: مجلس شورای اسلامی توافق وین را باید با مصالح و منافع کشور و قانون اقدام راهبردی تطبیق دهد.
کد خبر: ۵۰۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ - 27February 2022

مجلس باید توافق وین را با مصالح و منافع کشور تطبیق دهد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عباس گلرو» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اخبار ضد و نقیضی که درباره مذاکرات وین مطرح شده به سه اصل مهم مورد نظر مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: تضمین اجرای هر گونه توافق، راستی آزمایی دقیق با زمان مناسب برای اجرای هر گونه تعهدات و لغو تحریم‌ها برای مجلس، اساسی و مهم است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هر توافقی که بین تیم مذاکره کننده ما و طرف‌های مقابل حاصل شود، طی فرایند قانونی باید در مجلس قرائت و به اطلاع نمایندگان رسانده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: تیم مذاکر کننده به این موضوع در مذاکرات توجه داشته و به طرف‌های مقابل اعلام کرده که پس از مرحله توافق و قبل از اجرا باید نتیجه مذاکرات به تایید مجلس برسد لذا گزارش توافق وین باید به تایید نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسد.

گلرو یادآور شد: مجلس توافق وین را باید با مصالح و منافع کشور تطبیق دهد، مجلس قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کرده لذا باید ببینیم که این توافق چقدر با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تناسب دارد.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: در راستای تضمین اجرای درست توافق برای اینکه تجربه برجام تکرار نشود، مکانیسمی باید تعریف شود که طرف مقابل نتواند به تعهداتش پشت پا زند. اگر طرف مقابل این موضوع را نپذیرد، ما باید فرایندی را تعبیه کنیم تا تضمین در نحوه عملکرد ما نهفته باشد. جمهوری اسلامی ایران دیگر نباید هزینه سنگین بپردازد بلکه در صورت هر نوع خطا یا نقض عهد باید بتوانیم روی دست آن‌ها هزینه سنگین بگذاریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: بزودی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد برای ارائه گزارش به کمیسیون امنیت ملی دعوت خواهند شد تا مجلس در جریان آخرین جزئیات مذاکرات ایران و ۴+۱ قرار گیرد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار