هنرمند و نویسنده کتب دفاع مقدس:

نوشتن کتاب با مضمون دفاع مقدس از مهم ترین رسالت نویسندگان است

«زینت سادات موسوی» گفت : یکی از مهمترین رسالت نویسندگان انقلابی، تحریر و نگارش کتاب های دفاع مقدس در جهت پرداختن به نقش مهم رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی در توسعه امروز کشور است.
کد خبر: ۵۰۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹ - 04March 2022

«زینت سادات موسوی»  هنرمند و نویسنده عرصه دفاع مقدس استان در گفت و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در قزوین اظهار داشت: در پی تلاش ده ساله‌ در حوزه دفاع مقدس، به آفرینش آثاری در قالب مستند و داستانی، همچون گیلانغرب، چنگوله و چیلات، نوعروس، مرد روزهای بارانی، مثل خواب دم‌صبح، ماه و پروین، نیلوفران آبی پرداختم. در ادامه‌ی مسیر، به دلایلی مختلف، نام مستعار و هنری «رها سادات» را برگزیدم و با تکیه‌بر تجارب و آزمودگی خویش، به خلق آثاری بانام جدید پرداختم که عبارت‌اند از؛ به درخشندگی الماس، رنج رهایی، ساحل انتظار و مهربان مثل باران!

وی افزود: حتماً شنیده‌اید که هنرمندان، آثار خود را به فرزندان خود تعبیر می‌کنند و وقتی از آن‌ها سؤال می‌شود کدام اثر را بیش از بقیه دوست می‌دارد جوای می‌دهند «همه‌شان را ولی ...». اثر «مهربان، مثل باران» نیز مصداق «ولی» را برای من دارد. خاطرات شهید سید هاشم هاشمی از زبان همسر. انگیزه اصلی نگارش این اثر به تصویر کشیدن اخلاق و منش یک روحانی شهید و نحوه ارتباط و تعامل او با انسان‌های دیگر است. بدون شعار و بزرگنمایی، این شهید در حیات کوتاه خود، با برخورداری از ارزش‌های دینی و اخلاقی و انسانی بسیار هدفمند و ارزشمند زندگی کرد و معنویت و انسانیت را وارد حیات بشر کرد.

موسوی گفت: از دید بنده، هنر دفاع مقدس نیاز به نگاه نو دارد؛ در جهت جذب نیکوتر خواننده و انتقال درست و عمیق مفاهیم به نسل جدید، به‌اصطلاح چشم‌ها را باید شست و ابعاد مختلف جنگ را از زوایای نو برای مخاطب امروزی به تصویر کشید. به‌عنوان‌مثال بابیان تمثیلی و استعاره‌ای که از منشأ واقع‌گرایانه بهره گرفته باشد باید طرحی نو برای ارتباط با درون آدم‌ها آفرید. البته در فضای ادبیات داستانی و خاطره نگاری هنوز هم می‌توان امیدوار بود با ارائه آثار بامحتواتر و خلاقانه‌تر برای جلب نظر مخاطب، مشکل رفع شود و کتاب و کتاب‌خوانی عرصه را به رقیب نیرومندش، «فضای مجازی» نبازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار