جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد؛

آغاز راهیان نور مجازی دانش‌آموزی در استان مرکزی

سرهنگ عسگری گفت: در سالجاری راهیان نور مجازی برای دانش آموزان استان در طی چندین مرحله از هفتم اسفند شروع و تا ۲۷ اسفند از طریق شبکه شاد ادامه خواهد داشت که هر مرحله در طی سه روز از مناطق عملیاتی بازدید مجازی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲ - 27February 2022

اردوهای راهیان نور نقش مهمی در تبیین حماسه های دفاع مقدس به نسل جدید دارند/ آغاز راهیان نور مجازی دانش‌آموزی در استان مرکزیبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سرهنگ پاسدار «محمد رضا عسگری» جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اعلام خبر آغاز راهیان نور مجازی برای دانش آموزان اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های گام دوم انقلاب زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس است چرا که این فرهنگ ارزشمند در همه مقاطع کارآمد و راهگشا است و اردوهای راهیان نور در امتداد زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود: اردوهای راهیان نور علاوه براینکه حماسه های ملت ایران در دفاع مقدس را به نسل جدید جامعه معرفی میکند و نسلی از جنس دفاع مقدس تربیت میکند، نقش مهمی در تحقق جهاد تبیین و انتقال حماسه های هویت ساز انقلاب دارد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: متاسفانه در طی دوسال گذشته برگزاری برخی از آیین های ارزشمند از جمله راهیان نور با محدودیت هایی مواجه شده و اردوهای راهیان نور با استقبال میلیون ها زائر خصوصا جوانان و نوجوانان را با مشکل مواجه کرده و البته این محدودیت باعث نشده که از این فناوری ارزشمند غفلت کنیم.

وی ادامه داد: با تکیه بر فرهنگ بسیجی و دفاع مقدس در طول بیماری کرونا علیرغم وجود مشکلات و محدودیت ها اقدامات و حماسه های بزرگی رقم خورد که نمونه آن نهضت کمک مومنانه بود که در استان مرکزی بیش از ۴۵۰ هزار بسته کمک مومنانه توزیع شد و در خصوص اردوهای راهیان نور نیز با استفاده از خلاقیت ها شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

سرهنگ عسگری اضافه کرد: راه اندازی راهیان نور مجازی از ابتکاراتی بود که در طی این دوسال انجام شد که علاوه بر اینکه نوجوانان، جوانان و سایر مردم را از فضای معنوی راهیان نور بهره مند کرد جوانان را حالت انفعال در فضای مجازی خارج نمود.

وی با تشریح برنامه های استان در خصوص راهیان نور مجازی گفت: در سالجاری راهیان نور مجازی برای دانش آموزان استان در طی چندین مرحله از هفتم اسفند ماه شروع و تا ۲۷ اسفندماه از طریق شبکه شاد ادامه خواهد داشت که هر مرحله در طی سه روز از مناطق عملیاتی بازدید مجازی انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی افزود: در سال گذشته اکثریت دانش آموزان از طریق شبکه شاد با مناطق عملیاتی جنوب بازدید مجازی داشتند و از فضای معنوی راهیان نور بهره مند شدند و خوشبختانه صدا و سیما و سایر رسانه ها نیز در این راستا موفق عمل کردند و امسال این رویکرد نیز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بازدیدهای مجازی از مناطق عملیاتی فتح المبین، فکه، اروند کنار، طلائیه، هویزه، شلمچه با استفاده از راویان برجسته و بومی استان در دستور کار راهیان نور مجازی دانش آموزان است که ویژگی مهم این موضوع تبیین نقش استان مرکزی در عملیات ها و افتخارات رزمندگان استان در سایر مناطق است و نوجوانان با حماسه آفرینی ها آشنا خواهند شد.

سرهنگ عسگری تولید محتوای اثرگذار را رویکرد مهم راهیان نور مجازی خواند و افزود: در این راستا کارگروه تخصصی تولید محتوای راهیان نور تشکیل شده و علاوه بر استفاده از تولیدات فاخر گذشته اعزام راویان و فرماندهان به همراه افراد توانمند در حوزه های هنری و فرهنگی با رعایت پروتکل ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها