امام جمعه بوشهر:

جهاد تبیین یکی از ویژگی‌های بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) است

«صفایی بوشهری» جایگاه بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) را بسیار مهم دانست و گفت: جهاد تبیین یکی از ویژگی‌های این نهاد است و این مقام بزرگ و مهم محسوب می‌شود چراکه تبیین فرهنگ اهل بیت (ع) بر عهده دارید.
کد خبر: ۵۰۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳ - 27February 2022

جهاد تبیین یکی از ویژگی‌های بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» در نشست با مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام با اشاره به ویژگی‌های این امام بزرگوار اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز حضرت امام رضا (ع) تبیین فرهنگ اصیل اسلامی، تحقق و بین‌المللی کردن آن است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: شاید هیچکدام از ائمه طهارت علیه‌السلام این شرایط برای آنان ایجاد نشد که در مقام تبیین، تحقق و تبلیغ حوزه‌های فرا اسلامی این چنین فرصتی پیدا کنند، با اینکه حضرت را از مدینه به خراسان برای تضعیف انتقال داده بودند و در تنگنا قرار دهند، حضرت آن را به فرصت تبدیل کرد و جهاد تبیین به خوبی انجام دادند.

امام جمعه بوشهر، عالم آل محمد (ص) را لقب امام رضا علیه‌السلام دانست و خاطر نشان کرد: امام رضا علیه‌السلام دارای ویژگی‌های متعدد و مختلف از جمله شرح تحقق ایمان است.

وی جایگاه بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: جهاد تبیین یکی از ویژگی‌های این نهاد است و این مقام بزرگ و مهم محسوب می‌شود چراکه تبیین فرهنگ اهل بیت علیه‌السلام بر عهده دارید.

صفایی بوشهری اضافه کرد: بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام با تبیین فرهنگ رضوی دنبال تبیین فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و تحقق این فرهنگ در چارچوب یک نظام تراز اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت فرهنگی در 2 قالب مقاومتی و تبیینی مطرح است تصریح کرد: مقاومتی در برابر تهاجم فرهنگی و جهاد تبیینی در مقام بیان فرهنگ اصیل اهل بیت علیه‌السلام در فضای حقیقی و مجازی است.

امام جمعه بوشهر، هجمه و پهنا جبهه دشمنان را بسیار وسیع دانست و خاطر نشان کرد: ابزار دشمنان در این تهاجم فوق‌العاده پوشش داده است که باید برای مقابله با آن از همه ظرفیت‌ها حتی کودکان دبستانی استفاده کرد و ضمن افزایش لشکر باید بر ارتقا کیفیت برنامه‌ها توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه عشق و علاقه مردم استان بوشهر به ائمه طهارت علیه‌السلام فوق‌العاده است تصریح کرد: علاقه مردم استان بوشهر به خاندان ائمه طهارت علیه‌السلام قلبی و واقعی است.

صفایی بوشهری ظرفیت استان بوشهر در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را مهم دانست و با اشاره به اینکه علما این استان در ادوار مختلف تاریخی نقش مهمی در ترویج فرهنگ علوی و رضوی داشته‌اند خاطر نشان کرد: تولیدات فرهنگی فاخر از علما و فرهیختگان استان بوشهر در زمینه ائمه طهارت علیه‌السلام در ادوار گذشته وجود دارد، این تولیدات زمینه راه‌اندازی و تأسیس موزه رضوی در استان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها