سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ خبر داد؛

برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی «موسیقی نوای مهر» در آستانه روز شهدا

«فقیه» از برگزاری آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی «موسیقی نوای مهر» در آستانه روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ - 28February 2022

برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی «موسیقی نوای مهر» در آستانه روز  شهدابه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، محمدعلی فقیه سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزایش تولید آثار فاخر در حوزه موسیقی و بازشناسی محور‌های جریان‌ساز در حوزه‌های ترانه، موسیقی، سرود و نماهنگ را از اهداف این جشنواره برشمرد و اظهار داشت: «هنر» ابزاری ارزشمند برای نهادینه کردن فرهنگ مهرورزی و ایثار به نسل جوان است و در این مسیر گفتمان فرهنگ ایثار و شهادت در جریان تعامل هنرمندان شکل می‌گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر بهره‌گیری بنیاد شهید و امور ایثارگران از بستر‌های هنری برای ترویج فرهنگ ماندگار ایثار و شهادت، گفت: معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حمایت از آفرینشگران هنری در حوزه‌های شعر، ترانه، موسیقی، سرود و نماهنگ، نخستین جشنواره ملی «موسیقی نوای مهر» را برگزار می‌کند.

محمدعلی فقیه درباره محور‌های این جشنواره توضیح داد: «ایران سربلند، ایران مقتدر»، «ایثار، شهادت، مهربانی، همدلی، عطوفت، فداکاری، انفاق، ایثار اجتماعی» و «آموزه‌های دینی و تأثیر آن در ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی با شعار مساجد و مراکز فرهنگی، مرکز تربیت نسل ایثارگر» موضوع‌های اصلی نخستین جشنواره ملی «موسیقی نوای مهر» است.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره بخش‌های این جشنواره بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره آثار خود را در قالب «تک آهنگ»، «نماهنگ»، «سرود دانش‌آموزی»، «سرود حرفه‌ای» و «موسیقی ملل» به دبیرخانه ارسال کردند و در مجموع ۱۴۸۲ اثر از ۶۷۳ هنرمند و گروه دریافت و توسط هئیت داوران اداره کل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد ارزیابی‌های تخصصی قرار گرفت.

وی در پایان با تقدیر از داوران این جشنواره گفت: «مجید انتظامی»، «محمدسعید شریفیان» و «عبدالجبار کاکایی» در بخش «تک آهنگ»، «مهدی فرجی برزگر»، «رحمان سیفی آزاد» و «بهرام دهقانیار» در بخش «نماهنگ» و «نادر مشایخی»، «شهلا میلانی» و «شهروز حقی» در بخش «سرود» این جشنواره به بررسی کارشناسانه آثار پرداختند و انتخاب آثار برگزیده توسط این اساتید برای برگزیدگان موفقیتی بزرگ محسوب خواهد شد.

آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی «موسیقی نوای مهر»، پانزدهم اسفند و در آستانه روز بزرگداشت شهدا به همت اداره کل امور هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها