نماینده مردم در مجلس:

توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه با جدیت دنبال شود

نوش‌آبادی با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه با جدیت دنبال شود، گفت: بدون شک توسعه روابط با کشور‌های همسایه و افزایش تراز مالی با آن‌ها می‌تواند تحریم‌ها را از بین ببرد و خنثی کند.
کد خبر: ۵۰۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ - 28February 2022

توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه با جدیت دنبال شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسین نوش‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه صادرات، اظهار داشت: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم از ظرفیت کشور‌های همسایه و آسیایی بهره‌مند شویم و روابطمان را بر اساس محور آسیایی تنظیم کنیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: جمهوری اسلامی دارای سیاست مبتنی بر داشتن روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... با همه کشور‌های دنیا است، اما به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها، مسدود شدن حساب‌ها و همچنین مسائلی مانند بیمه کشتیرانی و ... این عرصه دچار آسیب شده است.

وی با بیان اینکه باید روابط ایران با کشور‌های منطقه و آسیایی در اولویت قرار بگیرد، زیرا بازار‌های نامحدودی در این حوزه وجود دارد، ادامه داد: در واقع کالا‌های با کیفیت ایرانی فرصت خوبی برای تصاحب بازار کشور‌های مختلف را دارند، زیرا علاوه بر کیفیت مناسب، دارای قیمت تمام شده مناسبی نیز هستند.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه توسعه روابط اقتصادی با کشور‌های همسایه و آسیایی امکان پذیر بوده و باید با جدیت دنبال شود، افزود: این مهم در حالیست که نمی‌توان به کشور‌های غربی و اروپایی داشت، زیرا وعده‌های بیشمار عمل نکرده دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه روابط با کشور‌های همسایه و افزایش تراز مالی با آن‌ها می‌تواند تحریم‌ها را از بین ببرد و خنثی کند.

منبع: خلنه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها