دبیر اجرایی یازدهمین دوره جشنواره‌های «اشک انار» و «یوسف» مازندران:

۳۰ برگزیده جشنواره‌های ادبی دفاع مقدس مازندران تجلیل شدند

«صادقی سنگدهی» گفت: ۳۰ برگزیده جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت (اشک انار) و داستان کوتاه «یوسف» در مازندران تجلیل شدند.
کد خبر: ۵۰۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ - 28February 2022

۳۰ برگزیده جشنواره‌های ادبی دفاع مقدس مازندران تجلیل شدندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید محمد صادقی سنگدهی» دبیر اجرایی یازدهمین دوره جشنواره‌های شعر دفاع مقدس و مقاومت (اشک انار) و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف» امروز در حاشیه آیین اختتامیه این دو رویداد ادبی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دبیرخانه دو جشنواره شعر و داستان از خرداد امسال آغاز بکار کرد، اظهار داشت: ‌۶۰۰ اثر از ۲۱۰ شاعر مازندرانی و ۱۷۵ داستان کوتاه از ۱۰۰ نویسنده استان به دبیرخانه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه دریافت آثار از استان‌های دیگر نیز داشتیم، افزود: با توجه به اینکه این جشنواره به صورت استانی برگزار شد آثار استان‌های دیگر را حذف کردیم؛ چراکه جشنواره در هر استان با اسم و عنوان خاص خود برگزار می‌شود.

صادقی سنگدهی با بیان اینکه برگزیدگان هر دو جشنواره به کنگره کشوری راه پیدا می‌کنند، بیان داشت: امسال استان مازندران در داستان کوتاه رتبه هشتم و در شعر رتبه سوم کشوری را از آن خود کرد و این در حالیست که در سال ۹۷ از نظر کمی و کیفی رتبه اول شعر را در کنگره کشوری به دست آوردیم و وضعیت کرونا در این بخش تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به چاپ دو کتاب جشنواره یازدهم شعر (اشک انار) و داستان کوتاه «یوسف» بیان داشت: امسال ۶۰ عنوان کتاب چاپ کردیم و ۲۰ کتاب صوتی نیز تهیه و امروز رونمایی شد.

صادقی سنگدهی اضافه کرد: ۳۰ عنوان کتاب را نیز به مرحله نهایی چاپ رساندیم و در سوم خرداد ۱۴۰۱ رونمایی خواهد شد.

دبیر اجرایی یازدهمین دوره جشنواره‌های «اشک انار» و «یوسف» مازندران گفت: در یازدهمین دوره جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت (اشک انار) ۱۲ برگزیده بخش شعر فارسی، ۶ برگزیده بخش طبری تقدیر شدند و در بخش داستان کوتاه «یوسف» نیز از ۱۲ برگزیده تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار