مومنی شریف:

تدفین پیکرهای شهدای گمنام در حوزه هنری، یادآوری همراهی هنرمندان و رزمندگان در جنگ است

رئیس حوزه هنری گفت: حضور پیکرهای شهدا در حوزه هنری نمادی از روزهای باشکوه دفاع مقدس است و ما را نسبت به همراهی هنرمندان و رزمندگان جنگ تحمیلی در آن برهه تاریخی متذکر می‌سازد.
کد خبر: ۵۰۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ - 08August 2015

تدفین پیکرهای شهدای گمنام در حوزه هنری، یادآوری همراهی هنرمندان و رزمندگان در جنگ است

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، "محسن مومنی شریف" طی گفتاری در رابطه با تشییع و تدفین پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در روز سهشنبه(20 مرداد) در حوزه هنری خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که در این سالها حضور شهدا در شهرها و روستاها، جزئی از زندگی ما شده است و پیکر پاک این عزیزان گاه به گاه به شهرهای ما میآیند و طراوت و معنویت خاصی را به ما ارزانی میکند. این شهدا به زندگی ما پا میگذارند تا ما را از غفلت نجات دهند و بیدارمان کنند و به ما یادآوری کنند که مقصد را گم نکنیم. اساسا یکی از معانی این جمله که میگویند شهدا زنده هستند، همین است که حتی بعد از شهادتشان کار احیاگری و روشنگری خود را انجام میدهند.

وی افزود: سهشنبه هفته آینده که مصادف با روز شهادت امام جعفر صادق(ع) است قرار شده دو شهید عزیز که از غواصان عملیات کربلای چهار بودهاند از سمت میدان فلسطین به سوی حوزه هنری تشییع شوند و طی مراسمی در مقابل مسجد آیتالله خامنهای حوزه هنری به خاک سپرده شوند.

مومنی شریف تصریح کرد: حوزه هنری مکانی است که هنرمندان آن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در طول دوران دفاع مقدس با شهدا همراه بودهاند و در کنار رزمندگان اسلام به نوبه خودشان مبارزه با دشمنان انقلاب را پیش بردهاند. اشعار شاعران حوزه هنری در جبهههای جنگ تحمیلی زمزمه میشد، نقاشیهای نقاشان حوزه هنری با موضوع دفاع مقدس بارها و بارها آرمانهای انقلاب را به نمایش گذاشته است و هنرمندان موسیقی و داستاننویسان و فیلمسازان و دیگر هنرمندان این نهاد هر یک به نوبه خودشان در کنار رزمندگان کار هنری خودشان را انجام دادهاند.

وی ادامه داد: بسیاری از این هنرمندان امروز در بین ما نیستند؛ از جمله اینان مرحوم رسول ملاقلیپور است که فیلمهای دفاع مقدسی او هرگز از خاطره ما محو نمیشود. به همین منظر بی مناسبت نیست که شهدا در حوزه هنری حضور داشته باشند تا نمادی از آن روزهای باشکوه جنگ ما بر علیه دشمنان اسلام و انقلاب باشند و ما را نسبت به همراهی هنرمندان و رزمندگان جنگ تحمیلی در آن برهه تاریخی متذکر شوند.

 مومنی شریف بیان کرد: ما از مدتها پیش به دنبال برگزاری چنین مراسمی بودیم و درخواست دفن شهدا را در حوزه هنری داده بودیم. تا اینکه بعد از تشییع 270 شهید غواص که چندی پیش با حضور گسترده و چشمگیر مردم و صدور پیام معنادار رهبر انقلاب انجام شد، سردار باقرزاده وقتی استقبال هنرمندان حوزه هنری از شهدای غواص را دیدند، به ما وعده دادند که دو شهید را برای تدفین در حوزه هنری به اینجا بیاورند. ایشان اکنون به وعده خودشان عمل کردند و ما سهشنبه هفته آینده طی مراسمی این دو شهید را در حوزه هنری دفن خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار