معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین:

مساجد قدرت معنوی بسیج را افزایش می دهند/ تشکیل ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در کشور

سردار احمدی با اشاره به اینکه در طرح تحقق محله‌های اسلامی ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در سطح کشور تشکیل خواهد شد، گفت: این قرارگاه‌ها با محوریت ائمه محترم جماعات هستند و راهبری و هدایت آن‌ها را روحانیت معظم برعهده دارند و پایگاه‌های بسیج بازوی اجرایی و عملیاتی ائمه محترم جماعات می‌باشند.
کد خبر: ۵۰۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳ - 28February 2022

مساجد قدرت معنوی بسیج را افزایش می دهند/تشکیل ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در کشوربه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار «حیدر بابا احمدی» معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: سند راهبردی اعتلای بسیج سال گذشته در چهار راهبرد اساسی تقدیم مقام معظم رهبری شد و معظم له در اسفند ماه سال گذشته سند را تصدیق نمودند و فرمودند این مسیر بسیار مبارک است.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف سند اعتلای بسیج کادر سازی است و مقام معظم رهبری در این خصوص مطالبه ای داشتند و فرمودند برای اینکه در آینده نظام اسلامی دغدغه ای نداشته باشیم نیاز به تربیت ۸ میلیون جوان انقلابی و پایکار داریم که عزم و اراده جدی داشته باشند و همچنین این مسئله در بیانیه گام دوم اشاره شده و بسیج هم برای تحقق این مسئله هدف گذاری بلندمدت و کوتاه مدت انجام داده است.

سردار بابا احمدی بیان کرد: احیای پایگاه های بسیج به عنوان سنگرهای دفاعی جبهه فرهنگی در راستای تولید قدرت نرم و دفع توطئه های دشمنان در جنگ نرم اولین راهبرد بسیج است و لذا پایگاه های بسیج احیا و ارتقا خواهند شد و به پایگاه های بسیج تراز گام دوم انقلاب خواهند رسید.

وی ادامه داد: محوریت پایگاه های بسیج مساجد هستند و مساجد قدرت معنوی بسیج را ارتقاء می بخشند و لذا رویکرد مسجد محوری در پایگاه های بسیج با قوت دنبال می شود.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: احیای همه جانبه کارکرد مساجد دومین راهبرد بسیج در سند اعتلای بسیج است و رویکرد طرح تحقق محله های اسلامی برای تحقق این مسئله دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه در طرح تحقق محله های اسلامی ۵۰ هزار قرارگاه محله اسلامی در سطح کشور تشکیل خواهد شد،گفت: این قرارگاه ها با محوریت ائمه محترم جماعات هستند و راهبری و هدایت آنها را روحانیت معظم برعهده دارند و پایگاه های بسیج بازوی اجرایی و عملیاتی ائمه محترم جماعات می باشند.

سردار بابا احمدی افزود: در راستای تحقق محله های اسلامی شوراهایی در سطح مناطق با مسئولیت ائمه محترم جمعه تشکیل می شود و در سطح استان هم نمایندگان محترم ولی فقیه در استان نقش آفرینی خواهند کرد و دستگاه های مجری و متولی در امر مسجد را هم افزا و متعادل خواهد کرد و به سمت تحقق محله های اسلامی حرکت می دهد.

وی ادامه داد: در این راستا ۲ هزار مسجد در سالجاری هدفگذاری شده و ۳ هزار مسجد نیز برای سال آینده در نظر گرفته شده و با سازمان تبلیعات و سایر دستگاه های متولی تعامل خوبی داریم و یک میثاق نامه را با قوت در این راستا دنبال خواهیم کرد.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در ذیل قرارگاه های محله اسلامی شوراهای تحول محلات متشکل از نخبگان، معتمدین و اقشار مختلف مردم تشکیل می شود،گفت: این جمع به دنبال تحقق مردم سالاری دینی در همه ابعاد هستند و مردم نقش آفرینی می کنند و بسیج در کنار ائمه جماعت وظیفه دبیری برعهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه شورای تحول محلات نظام مسایل محله ها را احصاء خواهد کرد،گفت: همچنین مسایل مختلف اعم از فرهنگی، عبادی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی ، قضایی، حقوقی، معیشتی و اقتصادی را دنبال خواهد شد و با ظرفیت های خود مردم آنها را حل خواهد کرد و در شرایطی که ظرفیت های مردمی جوابگو نیست دستگاه های متولی در میدان حاضر خواهند شد.

سردار بابا احمدی بیان کرد: شوراهای تحول محلات تحت عنوان قرارگاه های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقش آفرینی خواهند کرد و به فضل الهی کلیه ظرفیت ها را برای حل مسائل مختلف محله پای کارخواهیم آورد و گامی بلند برای تحقق جامعه اسلامی برخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: از ۲ هزار مسجد هدفگذاری شده در سالجاری بیش از ۱۸۰۰ مسجد سازماندهی آنها تکمیل شده و باقی نیز در دستور کار است و سپاه و بسیج اهتمام جدی برای تحقق کامل این موضوع دارد و حمایت های جدی در دستور کار است که پایگاه های بسیج بتوانند با محوریت مساجد در امر خدمت صادقانه به مردم نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها