نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

انقلاب اسلامی به حوزه تمدن و مهندسی علوم نگاه ویژه داشته است

«صفایی بوشهری» گفت: قبل از انقلاب علوم آنقدر ضعیف بودند که برای انجام یک کار کوچک به بیرون از کشور وابسته بودیم که با نگاهی که انقلاب اسلامی به حوزه تمدن و مهندسی داشته این علوم در حوزه نظری، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۰۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ - 28February 2022

انقلاب اسلامی به حوزه تمدن و مهندسی علوم نگاه ویژه داشته استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در نشست با مسئولان سازمان بسیج مهندسین استان بوشهر با تشریح جهان و شرایط کنونی جهان و نقش توجه به علوم پیشرفته اظهار داشت: در فضای آفرینش تمدن، علوم انسانی، علوم پایه و تجربی مورد نیاز هست ولی در این هندسه علوم مهندسی و حوزه مهندسی اجرا نقش فوق‌العاده‌ای در شرایط کنونی جهان ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توجه ویژه و عمده در عرصه تولید علم به سمت علوم تجربی به‌ویژه علوم مهندسی را مورد تأکید قرار داد و گفت: علوم مهندسی فوق‌العاده در حال تحول، رشد و بالندگی است و روزی نیست که در حوزه علوم مهندسی تحول علمی صورت نگیرد .

امام جمعه بوشهر به پیشرفت علوم مهندسی پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: قبل از انقلاب علوم آنقدر ضعیف بودند که برای انجام یک کار کوچک به بیرون از کشور وابسته بودیم که الحمدلله با نگاهی که انقلاب اسلامی به حوزه تمدن و مهندسی داشته این علوم در حوزه نظری، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد توجه قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در حوزه طراحی رشد نظام مهندسی و علوم مهندسی، نظارت و تولید علم در این عرصه تحولات بسیار عمیق و دانش‌بنیان صورت بپذیرد.

 صفایی بوشهری باتأکید بر تدوین سند مهندسی استان برای افق 50 ساله اظهار داشت: سند 50 سالانه مهندسی استان بوشهر در تمام حوزه‌ها متناسب با نیازهای تمدنی استان تدوین و نقشه راهبردی آن نوشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر بستر برای تحقق شرکت‌های دانش‌بنیان مهندسی در منطقه آزاد و منطقه ویژه علوم فناوری فراهم شود.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: کسانیکه در عرصه مهندسی وارد می‌شوند باید دارای اخلاق و تقوا این حوزه فعالیت باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار