رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

گزینش نخستین سنگ بنای یک سازمان است

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اهمیت و جایگاه والای گزینش در ارتش گفت: گزینش نخستین سنگ بنای یک سازمان است، چرا که هم برای سازمان و هم برای عناصر داوطلب استخدام، نوعی تعیین سرنوشت تلقی می شود.
کد خبر: ۵۰۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵ - 28February 2022

گزینش نخستین سنگ بنای یک سازمان استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام عباس محمد‌حسنی، رئیس سازمان‌ عقیدتی‌ سیاسی ارتش با حضور در مرکز گزینش ارتش، در جمع فرماندهان و مسولان مربوطه با تاکید بر اهمیت و جایگاه والای گزینش در ارتش اظهار داشت: گزینش در نیروهای مسلح نخستین سنگ بنای‌ یک سازمان است. آینده ارتش بر مبنای همین گزینش ها است، چرا که اگر گزینش ها درست باشد، بی تردید آینده ارتش نیز درخشان و امیدوار کننده است.

وی گزینش را نوعی تعیین سرنوشت برشمرد و افزود: با گزینش صحیح شما مسئولان مربوطه، علاوه بر سرنوشت سازمان، مسیر و سرنوشت زندگی یک فرد نیز رقم می خورد. بنابراین اگر خدای ناخواسته ما در تعیین این دو سرنوشت دچار لغزش شویم، علاوه‌ بر اینکه مسیر زندگی آنها را به خطا برده و منحرف کرده ایم، دچار خودزنی نیز شده ایم، چرا که بنابر آیه ۲۴ سوره مبارکه صافات نسبت به اعمال و کردار خود باید پاسخگو باشیم.

حجت الاسلام محمدحسنی با تاکید بر گزینش همراه با حجت و دلیل قطعی تصریح کرد: پذیرش و همچنین عدم پذیرش داوطلبان استخدام هر دو باید مستند به حجت شرعی، قانونی و عقلی باشد، بنابراین خیلی باید مراقب بود که نه شخصی را بدون دلیل پذیرش کرده و نه بدون دلیل رد کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به ایجاد امید در مراجعه کنندگان اظهار کرد: داوطلبان استخدام بی شک از اقصی نقاط کشور و با امید آینده بهتر برای گزینش مراجعه می کنند، بنابراین شما گزینش کنندگان مکلف هستید که با رفتار و گفتار صحیح خود، با آنها به گونه ای برخورد کنید که نه تنها پذیرفته شدگان بلکه سایرین هم با امید مضاعف به آینده از گزینش بازگردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در پایان با اشاره به اینکه ما همواره بایستی بهتر از گذشته در حال ساخت ارتشی در سطح و تراز ملت ایران باشیم، خاطر نشان کرد: در گزینش ها مصالح کلی ارتش را شرعا و عقلا باید بر مصالح اشخاص ترجیح داد و مسائل عاطفی را کنار گذاشت. باید سعی شود که مجموعه ای از داوطلبان انتخاب شوند که علاوه بر خود، والدین و اطرافیان آنها نیز بی حاشیه باشند تا بتوانند به شایستگی انجام وظیفه کنند، چرا که گزینش بنا است ارتشی را رقم بزند که این ارتش به عنوان نمونه در سطح جامعه معرفی شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار