معاون عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد؛

لزوم همکاری دستگاه‌ها برای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان

«شعاعی» با تاکید بر همکاری دستگاه‌های مختلف در جهت تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس زنجان گفت: برای تامین اعتبار این مجموعه رایزنی‌ها و تمهیدات لازم صورت گرفته است.
کد خبر: ۵۰۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ - 28February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، «سید محمد شعاعی» معاون عمرانی استاندار زنجان در حاشیه بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دیدار با جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با اشاره همکاری لازم برای تکمیل موزه دفاع مقدس زنجان اظهار داشت: برای تامین اعتبار این مجموعه رایزنی‌ها و تمهیدات لازم انجام خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه این مجموعه باید دارای بار معنوی و فرهنگی باشد، گفت: باید این مکان به محلی برای برنامه‌های مذهبی و ملی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه باید این موزه محلی برای ایجاد ارتباط بین نسل جوان و نوجوان با دفاع مقدس باشد، افزود: نباید این مجموعه به نحوی احداث شود که تنها یادآور خاطرات برای نسل جنگ باشد.

منصور مرادلو رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در این نشست با اشاره به اینکه ثبت خاطرات رزمندگان موضوعی است که می‌تواند رشادت‌ها و از خودگذشتگی شهدا را به نسل جدید معرفی کند، عنوان کرد: روایت فتح یکی از کارهای بزرگی بود که توانست تاثیر بازگویی خاطرات در نشان دادن ارزش‌های دفاع مقدس را به نمایش بگذارد.

شهردار زنجان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه نقطه عطف فرهنگ ما حادثه عاشورا است، گفت: هشت سال دفاع مقدس نیز بارقه‌هایی از این فرهنگ دارد که رشادت‌های رزمندگان اسلام را برای حفظ خاک و ناموس نشان می‌دهد.

علیرضا فیروزفر با اشاره به اینکه که بسیاری از کشورها روی قهرمان پروری خود فعالیت می‌کنند، ادامه داد: کشور ما ظرفیت بالایی در این زمینه دارد که متاسفانه به آن توجه نشده است و اسطوره‌ سازی در آن اتفاق نمی‌افتد.

انسیه ابوبصیر نیز در این دیدار با اشاره به نقش درخشان زنجان در هشت سال دفاع مقدس و همچنین انقلاب اسلامی گفت: افتخار نخستین تظاهرات زنان علیه رژیم پهلوی بر سینه بانوان ایرانی زنجانی می‌درخشد.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه تکمیل موزه دفاع مقدس زنجان یک موضوع مهم است که باید به آن توجه شود، ادامه داد: باید پیگیری برای رفع مشکلات این پروژه و تکمیل آن در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها