امیر سرتیپ دکتر ناصر آراسته در مراسم گرامیداشت شهید بابایی در قزوین:

شهید بابایی همه چیز را برای خداوند می‌خواست

شهید بابایی همه چیز را برای خداوند می‌خواست و به دنیا رغبتی نداشت.
کد خبر: ۵۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ - 08August 2015

شهید بابایی همه چیز را برای خداوند می‌خواست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس در قزوین، مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالروز شهادت سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی، عصر روز پنجشنبه با حضور "امیر سرتیپ دکتر ناصر آراسته"، رئیس هیئت معارف دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح، "امیر سرتیپ خلبان برخور"، جانشین نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و "امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده"، معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان نیروی هوایی و زمینی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و دیگر مسئولین استانی در حسینیه امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار شد.

در این مراسم یادبود امیر سرتیپ ناصر آراسته با اشاره به اینکه سیره شهید بابایی بارزترین الگوی هر مسلمان و مظلومی در جهان برای رسیدن به کمال الهی است، در وصف این عقاب تیز پرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وی همه چیز را برای خداوند میخواست و به دنیا رغبتی نداشت و تنفر، دوستی و دشمنی وی برای خداوند بود و همین ویژگی بارز سبب شد تا شهید بابایی برای هر مسلمانی از کسبه گرفته تا نیروهای جهادی، انتظامی، سپاه، نیروهای مسلح، ارتش، نیروی هوایی  و روحانیت، الگو باشد.

مشاور نظامی فرمانده کل نیروهای مسلحعنوان کرد: اگر معنی شهید را گواه بدانیم، شهید بابایی از سال 43 که به سن تکلیف رسید، به عنوان یک شهید به تکالیف دینی و شرعی خود عمل میکرد و از این نظر میتوان از آن به عنوان شهید یاد کرد، زیرا به نماز، روزه، انفاق و ایثار گواهی میداد ، همچنین وی گواهی بود بر وحدانیت خداوند و ایمان به ربوبیت که در سال 63 به درجه شهادت جسمانی نائل گردید و سرانجام نیز در سال 66 به مقام رفیع شهادت نائل گشت.

وی ادامه داد: شهید بابایی از روزی که به سن بلوغ رسید، شهید بود، شهید گونه هم زیست و نهایتا نیز شهید شد، اما حادثه شهادت ایشان سال ها بعد روی داد. ما نیز باید تلاش کنیم که با تاسی به شهیدان همچون آنها زندگی کنیم.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی اظهار کرد: این شهید بزرگوار ویژگیهای بسیاری داشت از جمله مقاومت، اخلاص، تواضع، توحید، اطاعتپذیری، ولایت مداری، دستگیری و کمک به محرومان.

وی خاطرنشان کرد: شهید بابایی در یک جمله، مظهر توحید، نماد عبادت و اطاعت، افسری دانشمند و مسلمانی مطیع بود.

همرزم شهید بابایی با اشاره به سفر شهید بابایی برای ادامه تحصیل به آمریکا، گفت: این شهید بزرگوار در چنین کشوری نیز به قول هم اتاقی اش، به ارزشهای دنیوی بیاعتنا بود و دلباخته ارزشهای آمریکایی نشد و ارزش های دینی و اسلامی را مورد توجه قرار می داد، این مطلب بیانگر ایمان و اخلاص خالصانه ایشان بود.

آراسته در ادامه بیان کرد: خلبانان ارتش به خوبی به سطح دانش و مهارت و تخصص وی واقف بودند و او را استاد خود می دانستند، خوشا به حال آنان که الگوهایی چون شهید بابایی، دوران، لشکری و شهید صیاد شیرازی دارند.

وی در ادامه گفت: گرچه از شهید بابایی به عنوان قهرمان ملی نام می برند اما وی در واقع قهرمان و الگویی برای مسلمین و مظلومان جهان است.

این مقام مسئول در ادامه این مراسم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب ارادت ویژه ای به شهید بابایی داشتند به گونه که در جلسه ای وی را به گرمی در آغوش خود کشیدند و شخصا شهید بابایی را بدرقه کردند.

وی ادامه داد: ولایت پذیری و عشق به رهبری در وجود او موج می زد به گونه ای که در نهایت همین ایمان و عشق بود که ایشان را به درجه رفیع شهادت مفتخر کرد.

وی بیان کرد: شهید بابایی می تواند به عنوان الگوی جاودانه و تمام عیار ایمان، رشادت و ولایت پذیری به نسل امروز که ایشان را درک نکرده اند، معرفی شود.

آراسته با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در سختترین شرایط مقابل زورگویی دشمنان سر خم فرود نیاورده و نخواهد آورد، اظهار داشت: امام خامنه ای عزیز، همواره پیرو خط و مشی امام خمینی(ره) است و امروز باید حواسمان را جمع کنیم که یک لحظه از فتنههای دشمنان غفلت نکنیم، زیرا هر جا که ما از خود ضعف نشان دهیم، آنها از تجاوز به ما دریغ نخواهند کرد.

مشاوره فرمانده معظم کل قوا با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب افزود: ما باید در آمادگی رزمی کوشا باشیم و همیشه خودمان را آماده نگه داریم تا در لحظهای که دشمن به کشورمان تجاوز کرد، او را از کرده خود پشیمان کنیم.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با اشاره به اینکه باید آحاد جامعه همیشه یادآور ایثارگری ها و از خودگذشتگیهای شهیدان باشند، تصریح کرد: تا زمانی که ملت ما در مقابل استکبار سر خم فرود نیاورده اند، ما ادامهدهنده راه شهدا بوده و آنها را تکریم میکنیم.

آراسته با اشاره به اینکه شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس برای احیا و گسترش دین اسلام در سطح جهان به حضور در جبهههای حق علیه باطل شتافتند، ادامه داد: آنها در رسیدن به این هدف از بزرگترین سرمایه خود که جانشان بود، گذشتند.

وی با بیان اینکه ولایتمداری و استقامت رمز پیروزی شهدا و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود، گفت: امروز نیز مردم ایران با تبعیت از ولایتفقیه و استقامت کردن، پیروز میدان توطئه دشمن هستند.

شهید بابایی به روایت همسر

پیش از صحبت های امیر آراسته، صدیقه حکمت، همسر شهید بابایی به ایراد سخن پرداخت.

وی با بیان اینکه با وجود سپری شدن قریب به سه دهه از شهادت عباس بابایی، هنوز ابعاد شخصیتی و وجودی این شهید ناشناخته مانده، بیان کرد: اگر به اندازه یکسال هم از خصایص عباس گفته شود باز هم کم است چرا که وی برخوردار از شخصیت جامعی بود که نسل آینده می توانند این شهید را دوباره کشف کنند و به ابعاد شخصیتی وی پی ببرند.

همسر شهید بابایی در رابطه با ابعاد دیگری از شخصیت این شهید گفت: معتقدم که عباس در قیاس با دو خصلت شجاعت و تعهد دارای ویژگی سومی نیز بود که در ایمان پاک او جلوه می کرد.

وی بیان کرد: آنچه که باعث شد او از یک زندگی توأمان با آرامش در خارج صرف نظر کند، آنچه که او را تبدیل به یک سردار شجاع کرد و آنچه که از بابایی، شهید بابایی ساخت ایمان وافر و خالص وی بود و این خصیصه اگر در نسل جوان امروز نیز بروز یابد، بطور حتم آنها نیز می توانند بابایی هایی را تقدیم میهن اسلامی کنند.

صدیقه حکمت ادامه داد: با این وصف، ایشان دارای شخصیت جامعی بود اما در این میان همه این اوصاف و خصایل پسندیده لازم و ملزوم یکدیگر هستند و تحقق یکی در گرو تحقق دیگری است، چه این که تعهد، ایمان به بار خواهد آورد و ایمان و تعهد، شجاعت را دو چندان می کند و من مجموعه این هر سه خصلت را در عباس دیدم.

عضو سابق شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه گفت: چهره وی از جهاتی چند در تمام کشور و دنیای اسلام کم نظیر و شاید بی نظیر باشد، چنانکه تاکنون نظیری برای ایشان نیافته ام، البته نباید این موضوع، حمل برخودستایی یک همسر شهید شود، بلکه حقیقتی است که از صمیم قلب آنرا می گویم.

حکمت گفت: همه در برابر ایثارگری ها و فداکاری های شهدا مسئول هستیم و باید پاسخگوی آنها باشیم و این پاسخگویی یا در این دنیا روی خواهد داد و یا در دنیایی دیگر. اما در اصل پاسخگو بودن در برابر شهدا  تردیدی وجود ندارد. شهدا وظیفه سنگینی بر دوش ما گذاشته اند پس صیانت از خونشان وظیفه ماست، زیرا آن ها شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند، ما باید همیشه قدردان آنها باشیم و در مسیر تحقق اهدافشان حرکت کنیم.

حکمت در پایان صحبت هایش گفت: به همین ترتیب باید خالصانه در برابر رهبری معظم و جوانان این مملکت نیز پاسخگو بوده و قدردان خون مقدس شهدا باشیم.

وی افزود: باید به گونه ای به رسالت های خود در برابر این ملت و خون شهدا عمل کنیم که خداوند، شهدا و امام امت از ما راضی و خشنود باشند.

در پایان، اولین یادواره والدین شهید بابایی، با یاد و خاطره از پدر و مادر این شهید بزرگوار که طی سالهای گذشته دار فانی را وداع گفته بودند، گرامی داشته شد.

همچنین در حاشیه این یادواره، نمایشگاه عکس شهید بابایی در محل گلزار شهدای قزوین برگزار شد.

پس از آن بود که حاضرین در مراسم با حضور در مزار سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی و دیگر شهدا، ضمن قرائت فاتحه، با آرمانهای شهدا تجدید بیعت کردند.

گفتنی است سرلشگر خلبان شهید عباس بابایی، معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که بیش از 60 مأموریت جنگی موفقیت آمیز را به ارمغان آورده بود، در آخرین ماموریت خود، در پانزدهم مرداد ماه سال 66، حین بازگشت از منطقه شناسایی شده در آسمان خطوط مرزی، مورد هدف تیربار ضد هوایی دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار