مقامات اقلیم کردستان درباره حکم دادگاه فدرال عراق درخصوص نفت رایزنی کردند

رؤسای چهارگانه اقلیم کردستان عراق درباره پیامد‌های حکم اخیر دادگاه عالی فدرال درخصوص پرونده نفت و گاز رایزنی کردند.
کد خبر: ۵۰۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ - 01March 2022

مقامات اقلیم کردستان درباره حکم دادگاه فدرال عراق درباره نفت رایزنی کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از بغداد الیوم، رؤسای چهارگانه اقلیم کردستان عراق در نشستی به ریاست «نچیروان بارزانی» درباره پیامد‌های حکم اخیر دادگاه عالی فدرال درباره پرونده نفت و گاز رایزنی کردند.

در این نشست که با حضور رئیس اقلیم کردستان، نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و رئیس شورای قضایی اقلیم برگزار شد، حاضران تاکید کردند که تصمیم دادگاه عالی فدرال عراق غیر قابل قبول است و اقلیم کردستان به استیفای حقوق قانونی خود ادامه خواهد داد و به هیچ عنوان از حقوق و اختیارات قانونی خود دست برنخواهد داشت و به همه روش‌های قانونی برای حمایت از حقوق و اختیارات اقلیم کردستان رجوع خواهد کرد.

رؤسای سه‌گانه تاکید کردند که تصمیم دادگاه فدرال در تضاد با نص، روح و اصول واقعی نظام فدرال و نقض صریح و روشن حقوق و اختیارات اقلیم کردستان عراق است.

پیش از این، دادگاه فدرال عراق روز سه‌شنبه (۲۶ بهمن‌ماه) قانون نفت و گاز تنظیم‌شده در اقلیم کردستان را مغایر با قانون اساسی خواند و از مقام‌های این منطقه خواست نفت خام تولیدی خود را تحویل دولت بغداد دهند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار