پیکر مادر شهید «سید هشام موسوی خراسانی» در جوار بارگاه منور رضوی آرام گرفت

پیکر «صدیقه مقدسی شیرازی» مدیر حوزه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا (س) و مادر شهید «سید هشام موسوی خراسانی» در حرم رضوی تشییع و در رواق حضرت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۵۰۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ - 01March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در پی درگذشت «صدیقه مقدسی شیرازی» مدیر حوزه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا (س) مشهد و مادر شهید «سید هشام موسوی خراسانی» مراسم تشییع این اسوه اخلاق امروز با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در حرم حرم حضرت ثامن‌الحجج (ع) برگزار شد.

 بعد از اقامه نماز بر پیکر مرحومه مقدسی توسط آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی از اساتید حوزه علمیه مشهد در صحن کوثر حرم امام هشتم (ع)، پیکر این مادر شهید در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

آیت‌الله علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با صدور پیامی درگذشت صدیقه مقدسی شیرازی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: مرحومه مقدسی که در بیت شریف و انقلابی مرحوم آیت‌الله حاج میرزا ابوالحسن شیرازی نخستین امام جمعه مشهد بعد از پیروزی انقلاب مقدس اسلامی رشد یافت، دارای ابتکارات ارزشمند آموزشی و پژوهشی در مدیریت حوزه علمیه خواهران بود و عمر پربرکت خود را در راه تربیت خواهران فاضله و مبلغان فداکار صرف نمود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: با نهایت تأثر این مصیبت وارده را به حوزه علمیه خواهران خراسان و به همسر عالم آن مرحمه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سید حسین موسوی و به سایر بازماندگان آن مرحومه از بیت شریف مرحوم آیت الله شیرازی تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات برای آن فقیده سعیده را از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

صدیقه مقدسی فرزند آیت‌الله حاج شیخ ابوالحسن شیرازی، اولین امام جمعه مشهد و از نوادگان آیت‌الله بروجردی نجفی است که در سال ۱۳۲۵ در مشهد به دنیا آمد.

وی از ۱۲ سالگی فراگیری دروس حوزوی را در محضر آیات عظام حاج شیخ ابوالحسن شیرازی، صالحی، مرعشی و بجنوردی آغاز کرد و درس خارج را از محضر آیات عظام بجنوردی، رضازاده، فاضل لنکرانی، سبحانی و خلخالی بهره برد.

صدیقه خراسانی مادر شهید سید هشام موسوی‌خراسانی بود که در سال ۱۳۵۹ در میدان هفت تیر آبادان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار