فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:

تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی مهمترین هدف شهدا/ والدین شهدا الگو‌های برتر تربیت هستند

سردار کریمی با بیان اینکه والدین شهدا الگوهای برتر تربیت هستند، گفت: خانواده معظم شهدا مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ هستند؛ چراکه همواره به عهد خود با شهدا ثابت‌قدم ماندند.
کد خبر: ۵۰۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ - 01March 2022
تحقق آرمان های انقلاب اسلامی مهمترین هدف شهدا/ والدین شهدا الگوهای برتر تربیت هستند/ ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از جوانان استان مرکزی در اردوهای هفت اقلیم شرکت کردندبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، سردار «محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، در دیدار با خانواده شهید والامقام «احمد زکی» در روستای شمس‌آباد به مناسبت سالروز مبعث حضرت محمد مصطفی (ص) اظهار داشت: شهادت نعمتی بزرگ و الهی است و شهدا با نقش‌آفرینی خود در مسیر الهی مسیر تاریخ را تغییر دادند، دشمنان را زمین‌گیر کردند و موجب عزت و سرافرازی ملت و انقلاب اسلامی شدند؛ لذا زنده نگه داشتن یاد شهدا در جامعه از ضرورت‌های مهم است و جامعه‌ای که فرهنگ شهادت در آن زنده باشد، آسیب‌پذیر نخواهد بود و همواره مسیر کمال و سعادت را طی خواهد کرد.

وی افزود: خانواده معظم شهدا در طی این سال‌ها با ادامه مسیر شهیدانشان و فداکاری‌ها، در پیشبرد اهداف انقلاب نقش موثری ایفا کردند. خانواده شهدا مصداق آیه شریفه فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ هستند؛ چراکه همواره به عهد خود با شهدا ثابت قدم ماندند و والدین شهدا الگو‌های برتر تربیت هستند و باید قدر آن‌ها را به خوبی بدانیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون مطهر شهدا و مجاهدت رزمندگان و ملت همیشه در صحنه ایران، از اقتدار بالایی برخوردار است و امروز پیام مهم شهیدان به جوانان و نوجوانان تلاش، انگیزه و اراده برای ادامه مسیر در گام دوم انقلاب است و پیام ملت ایران در گام دوم انقلاب پیام اقتدار است و ادامه مسیر شهدا ملت را به بلندترین قله‌های پیشرفت و سعادت خواهد رساند.

وی تأکید کرد: هدف شهیدان از مجاهدت، اعتلای دین اسلام، تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و حاکم شدن ارزش‌های اسلامی است و امروز باید این مسئله برای جوانان به خوبی تبیین شود و نسل جدید جامعه باید با فرهنگ شهدا و دفاع مقدس به خوبی آشنا شود.

سردار کریمی ادامه داد: امروز راه عبور از مشکلات و بحران‌ها تبعیت از ولایت، جهاد و مقاومت است و شهدا الگو‌های موفق برای نسل جوان هستند که باید به خوبی معرفی شوند. باید ظرفیت‌ها و روش‌های مختلف برای تحقق این مسئله به‌کارگیری شود که یکی از آن مزیّن بودن فضای شهر و اماکن به نام شهداست که باید مورد توجه مدیریت شهری باشد.

وی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی فصل جدیدی از فعالیت‌ها در حوزه ایثار و شهادت در استان گشود، گفت: برگزاری کنگره شهدا و انجام بسیاری از اقدامات در حوزه‌های مختلف خود یک جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس و مبانی انقلاب اسلامی بود که امروز باید این مسیر با قوت ادامه پیدا کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: راه اندازی طرح‌های معرفتی در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از مهمترین اقدامات محتوایی کنگره است که با برگزاری اردو‌های هفت اقلیم و طرح شهید «ایزدپناه» جوانان و نوجوانان با مبانی انقلاب اسلامی از جمله امام‌شناسی، تاریخ‌شناسی، حماسه‌آفرینی مردم استان در دفاع مقدس، شناخت بزرگان و مفاخر استان و تبیین عملیات‌های دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر از جوانان استان در اردو‌های هفت اقلیم شرکت کردند و بیش از ۶۵ هزار دانشجوی استان در قالب دو واحد درسی در طرح شهید «مجید ایزدپناه» شرکت می‌کنند.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم طرح شهید «مجید ایزدپناه» آشنایی دانشجویان با شهدای شاخص استان مرکزی است که شهید والامقام «احمد زکی» از شهدای معلم، غواص و دلاور گردان امام حسین (ع) از جمله آن‌هاست و ضرورت دارد که سیره ارزشمند شهید «زکی» برای جوانان به خوبی بازگو شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار