رییس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس:

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کرمانشاه از موزه‌های کم‌نظیر کشور خواهد بود

سردار «ستوده» با بیان این‌که پیشرفت فیزیکی و روند تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه رضایت‌بخش است، گفت: به یقین می‌توان اذعان کرد که این موزه با دارا بودن طرحی جذاب و گیرا و قرارگرفتن در مسیر گردشگری تفریحی «بیستون به طاق‌بستان»، از موزه‌های کم‌نظیر کشور خواهد بود.
کد خبر: ۵۰۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ - 02March 2022

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کرمانشاه از موزه‌های کم‌نظیر کشور خواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید حسین ستوده» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس، امروز (چهارشنبه) از مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس و همچنین یادمان‌های شهدای گمنام استان کرمانشاه بازدید کرد.

رییس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس در جریان این بازدیدها، اظهار داشت: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس مثال دقیق و عینی توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی در انجام کار عمیق و ماندگار در حوزه فرهنگ دفاع مقدس هستند و در آینده‌ای بسیار نزدیک، تمامی استان‌ها از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با محتوای هنری و کارشناسی‌شده و موزه‌آرایی اصولی بهره‌مند خواهند شد.

وی تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی و روند تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان کرمانشاه رضایت‌بخش و قابل تحسین بوده و با مشاهده طراحی انجام شده جهت نمای بیرونی و درونی این مرکز فرهنگی، به یقین می‌توان اذعان کرد که این موزه با دارا بودن طرحی جذاب و گیرا و قرارگرفتن در مسیر گردشگری تفریحی «بیستون به طاق بستان»، از موزه‌های کم‌نظیر کشور خواهد بود که می‌تواند در جذب گردشگر فرهنگی داخلی و خارجی بسیار موفق عمل کند.

سردار ستوده با تاکید بر لزوم جذب اعتبارات ملی و استانی جهت تکمیل مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس، افزود: پیگیری‌ها باید به صورت مداوم از مراجع ذی‌ربط چه در مرکز و چه در استان انجام پذیرد و در این راستا باید تمامی مسئولین استانی در این خصوص متفق‌القول و منفق‌العمل اقدام کنند.

روند ساخت فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس کرمانشاه قابل قبول است

سردار «ناصر باباخانی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در جریان این بازدیدها، گزارشی از وضعیت پروژه‌های مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس و همچنین یادمان‌های شهدای گمنام و مناطق عملیاتی استان ارائه داد.

وی با اشاره به تامین اعتبار برای ساخت فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کرمانشاه از اواخر سال گذشته، اظهار داشت: با اعتبارات تزریق شده، روند ساخت فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس کرمانشاه قابل قبول است.

سردار باباخانی با بیان اینکه این پروژه هم‌اکنون در دست پیمانکار است، گفت: بر اساس وعده‌های داده‌شده، فاز اول ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در ماه‌های نخست سال آینده به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار