فرمانده دافوس ارتش عنوان کرد؛

ترسیم «بازی جنگ» در فضای نرم‌افزاری

امیر «ولی‌وند» گفت: در اتاق جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، فرآیند بازی جنگ را در فضای نرم‌افزاری ترسیم و برنامه‌نویسی کرده‌ایم.
کد خبر: ۵۰۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶ - 02March 2022

امیر ولی‌وندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا در حاشیه آیین سی و یکمین دوره دانش‌آموختگی مدیریت دفاعی و هفتمین دوره عملیات مشترک و مرکب دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هر سال جمع کثیری از افسران رده‌های میانی نیرو‌های مسلح کشور و کشور‌های دوست و هم‌پیمان را جهت گذراندن دوره کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی، جذب می‌کنیم.

وی افزود: همچنین هر سال تعدادی از افسران نیرو‌های مسلح را برای مقطع دکتری عالی جنگ جذب می‌کنیم.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش ادامه داد: ما اصل اساسی در حوزه تاکتیک، به نام «بازی جنگ» داریم که تمامی ارتش‌های جهان از این اصل در حوزه آموزش جهت مقابله با تهدیدات استفاده می‌کنند.

امیر ولی‌وند اضافه کرد: اصل بازی جنگ بر اساس تعداد نیرو، میزان تجهیزات، ادوات و ظرفیت‌های خودی و نیرو‌های دشمن محاسبه می‌شود و سپس، بازی جنگ به ازای حرکات احتمالی دشمن انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: امروز ما بر پایه اصل بازی جنگ، تحولات روسیه و اوکراین را رصد می‌کنیم؛ چراکه هر دو کشور متقابلاً در جریان منازعه، پاسخگوی تهدیدات یکدیگر هستند.

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش افزود: ما در اتاق جنگ دافوس آجا، فرآیند بازی جنگ را در فضای نرم‌افزاری ترسیم و برنامه‌نویسی کرده‌ایم که مورد استفاده دانشجویان جهت دانش‌افزایی قرار می‌گیرد.

امیر ولی‌وند عنوان کرد: از بازی جنگ برای این استفاده می‌شود که فرمانده در عرصه عمل، همه متغیر‌های نزاع و جنگ را در نظر داشته باشد تا بی‌جهت متحمل تلفات نشود.

فرمانده دافوس ارتش در پایان گفت: کار ما در دانشگاه فرماندهی و ستاد، برآورد صحیح سطوح تهدید در راستای رسیدن به اهداف و تفوق با بهره‌گیری هدفمندانه از نیرو و از دست دادن کمترین رزمنده در عرصه جنگ است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار