استقبال بی نظیر مردم شهرستان انار از 20 شهید غواص

پیکرهای مطهر ۲۰ شهید دوران دفاع مقدس در شهرستان انار مورد استقبال کم نظیر مردم شهیدپرور این شهر قرار گرفت.
کد خبر: ۵۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷ - 08August 2015

استقبال بی نظیر مردم شهرستان انار از 20 شهید غواص

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، پیکرهای مطهر ۲۰ شهید دوران دفاع مقدس مورد استقبال کم نظیر مردم شهیدپرور شهرستان انار قرار گرفتند.
 
در این استقبال بسیار باشکوه و مثال زدنی مردم این شهرستان از کوچک و بزرگ، پیر و جوان حضور داشتند و ازدحام جمعیت به گونه ای بود که مسیر حرکت به سمت امامزاده صالح انار، 3ساعت به طول انجامید.
 
پس از وداع باشکوه شب گذشته مردم این شهرستان با پیکرهای مطهر شهدا و قرائت زیارت پرفیض عاشورا، پیکرهای مطهر شهدا از دو مسیر مختلف تا رسیدن به کرمان، از شهرهای مختلف گذر می کنند.

در مسیر شماره یک با عبور از شهربابک، سیرجان، بافت، بردسیر و در نهایت شهدا به کرمان می رسند و در مسیر دوم کاروان شهدا با عبور از شهرستان های سیرجان و رفسنجان فردا "18مرداد" وارد کرمان می شوند.
 
بر اساس این گزارش در شهر کرمان هم جوانان خودجوش نسل سوم در یک عمل ابتکاری، زیبا و پسندیده، با تهیه تعداد زیادی گل رز و الصاق دعوتنامه، پیام شهدا را به مردم منتقل میکنند.
 
این گلها و دعوتنامهها امشب در میادین و خیابانهای سطح شهر توزیع میشود؛ در این دعوتنامه آمده است: انگار همین دیروز بود؛ یادتان هست همراهی مان کردید که برویم جبهه؟ ما شهید شدیم تا عزت و شرف و شادی کسی پایمال نشود.
 
حالا برگشته ایم؛ یکشنبه ساعت 18 میدان ولیعصر(عجل الله) شهرمان مراسم استقبالی است؛ چشم به راهتان هستیم.
 
گفتنی است، از مجموع ۲۷۰ شهیدی که پیکرهای مطهرشان به وطن بازگشتند، ۲۰ شهید متعلق به استان کرمان است که از این تعداد ۱۰ شهید احراز هویت شدند و ۱۰ شهید دیگر به عنوان گمنام در سالروز شهادت امام صادق(علیه السلام)تشییع و تدفین می شوند.

نظر شما
پربیننده ها