شهیدی که فرشتگان لباس سبز شهادت را برایش به ارمغان آوردند

شهید «عزیز سالمی کهنه شهر» در بیست و سوم فروردین 1333، در تازه شهر از توابع شهرستان سلماس به دنیا آمد و سرانجام پس از 5 سال خدمت در جبهه جنوب در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۰۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۴ - 18March 2022

شهیدی که فرشتگان لباس سبز شهادت را برایش به ارمغان آوردند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، شهید «عزیز سالمی کهنه شهر» فرزند محمد و سونا خان امیری، در بیست و سوم فروردین 1333 در تازه شهر از توابع شهرستان سلماس به دنیا  آمد.

وی پس از گذراندن مقاطع تحصیلی  موفق به اخذ دیپلم در رشته شد.

با شروع مبارزات مردمی علیه رژیم، عزیز فعالیت انقلابی خود را در منطقه تازه شهر آغاز و در این مدت چندین بار توسط افراد ضد انقلاب به مرگ تهدید شد.

او با شروع جنگ تحمیلی همراه یاران سپاهی اش با گروهک ها مبارزه می کرد و چندین بار در عملیات های پاک سازی مورد سوء قصد قرار گرفت.

وی که در عملیات های گوناگونی چون، والفجر مقدماتی، والفجر یک، بیت المقدس و والفجر 8 حضور داشت سرانجام پس از 5 سال خدمت در جبهه جنوب (فاو) در عملیات والفجر 8 در درگیری با بعثیون در روز نهم اسفند 1364 به فیض شهادت نائل آمد.

شهید«عزیز سالمی کهنه شهر» در فرازی از وصیت نامه خود آورده است: « باید بدانیم امروز، روز امتحان است. امروز نباید  سستی کرد. حال که تمامی کفر با اسلام روبه رو شده، بای د دانست جنگ و مبارزه یک تکلیف الهی است. پس باید به تکلیف عمل کرد و برای احیای دین حق، شهادت را در آغوش گرفت، همچنان که حسین (ع) این چنین کرد.

خدایا تو را سپاس می گویم که مرا در عصری آفریدی تا بتوانم به فرزند زهرا لبیک بگویم. و با دلی پر درد می گویم حسین جان اگر نبودم تا روز عاشورا به ندای مظلومانه ات لبیک گفته ام... خداوندا بار دیگر تو را سپاس می گویم که نعمت اسلام را به ما عطا فرمودی. از تو می خواهم که مرا در این راه ثابت قدم نمایی . همچنان که حضور در جبه را قیمتم کردی شهادت را نیز نصیبم فرما. مشتری بهتر از خدا کیست که جانما را به او بفروشیم؟»

لحظه شهادت شهید عزیز سالمی به نقل از خاطرات یکی از همرزمانش:

زمانی که عملیات والفجر 8 در بیست بهمن شروع شد شهید «عزیز سالمی کهنه شهر» با تبسمی که همیشه بر لب داشت گفت: در نظر داشتم لباس سبزی تهیه کنم و برای زیارت حضرت رضا (ع) به مشهد بروم دیشب خواب دیدم لباس سبزی بر تن دارم و در حال زیارت حرم آن حضرت هستم.

در همان حین تیری از سمت دشمن شلیک شد و از پشت سر به او اصابت کرد و مجروحش می کند.

شدت جراحات به حدی بود که او را به بیمارستانی در اصفهان منتقل می کنند اما گویا فرشتگان لباس سبز شهادت را برایش به ارمغان آورده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار