جانباز خوزستانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

همسران جانبازان، پاسدار ولایت و پرستار سربازان ولایت هستند

ذاکر گفت: همسران جانبازان فرشته‌های مهربانی هستند که هم پاسدار ولایت و هم پرستار سربازان ولایت محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۵۰۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ - 02March 2022

همسران جانبازان، هم پاسدار ولایت و هم پرستار سربازان ولایت اند«عبدالعلی ذاکر» جانباز قطع نخاعی خوزستان امروز با حضور در دفتر خبرگزاری دفاع مقدس در خوزستان و در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس‌ در اهواز با اشاره به اینکه تا نفس دارم سرباز ولایت هستم، اظهار داشت: سال 1359 به عضویت سپاه درآمدم و سپس بنا به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، از منطقه سوم دریایی ماهشهر به جبهه اعزام شدم. 

این جانباز 70 درصدی بندر ماهشهری، گفت: پس از حضور در جبهه و در جاده آبادان به ماهشهر بر اثر اصابت ترکش کاتیوشا از ناحیه 2 پا و ریه دچار مجروحیت شدید شدم.

وی افزود: در سال 60 و پس از حضور مجدد در همین منطقه از ناحیه دست راست، قطع عضو شدم و سال 61 نیز از ناحیه نخاع گردنی دچار آسیب دیدگی شدید و مجرومیت جدی شدم و پس از این بود که به مدال جانبازی نائل شدم و افتخار شهادت نصیبم نشد.

ذاکر تصریح کرد: هرگز فراموش نمی کنم که امام راحل فرمودند؛ سربازان من در گهواره‌ها خفته‌اند و همه شاهد بودند که از همین گهوار‌ه‌ها، صدها و هزاران سردار و فرمانده رشید و شهید تقدیم انقلاب شد و ما جانبازان در مقابل عظمت خون شهدا چیزی برای گفتن نداریم هر چند خیلی ها به واسطه احترامی که به مقام جانبازی دارند، ما را شهدای زنده خطاب می کنند.

جانباز قطع نخاعی گفت: حدود 40 سال است که افتخار پوشیدن لباس جانبازی و سربازی ولایت را در این حالت دارم و آسیب قطع نخاعی از مهمترین نعمت‌هایی است که پسوند جانبازی‌ام را با آن می نویسم اما شک ندارم که تمام ثانیه‌های این 40 سال را در آغوش خدا بوده‌ام و لحظه‌ای به خودم اجازه ندادم که از درگاه خداوند متعال گلایه‌ای داشته باشم.

ذاکر افزود: بسیار واضح و مبرهن است که طی این همه سال با دردها و آلام بسیاری دست و پنجه نرم کرده باشم از جمله زخم بستر، مشکلات کلیوی، قلبی، ریوی و تنفسی که هر کدام یادگار گوشه‌ای از آسیب هایی است که در زمان جنگ دیده‌ام اما افتخار سربازی پیر جماران و رهبر معظم انقلاب اسلامی و اراده‌ای که برای خدمت به ملت و سرزمینم در من وجود داشت و دارد، نمی‌گذارد که حتی لحظه‌ای از عملکرد خودم پشیمان شده باشم.

این جانباز خوزستانی تاکید کرد: جا دارد یادی کنم از فرشته مهربانی که هم پاسدار ولایت و هم پرستار سرباز ولایت است. همسری که به پای من سوخت و تنها پس از چند ماه زندگی عادی، تمام جوانی و انرژی و سلامتی‌اش را وقف خدمت به کسی کرد که برای آرمان‌هایش حاضر است در همین اوضاع و احوال هم از پای ننشیند و برای اسلام و نظام مقدس‌اش جان بدهد.

وی بر ضرورت اطاعت پذیری از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه سنگرها تاکید کرد و گفت: تاکنون توفیق 2 نوبت دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشته ام و در دیدار دوم از ایشان خواستم که مرا در آغوش بگیرند و این سعادت نصیبم شد و الان دوباره دلتنگ حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی هستم و امیدوارم سعادتی دست دهد و عمری باقی باشد تا به همراه همسر فداکارم به محضر ایشان برسم و دیگ هیچ خواسته‌ای ندارم جز سربلندی اسلام، سرافرازی ایران عزیز و سلامتی همه هموطنانم در هر کجای دنیا که قرار دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار