اخبار دفاعی امنیتی در هفته‌ای که گذشت

اجرای مأموریت ناوگروه ۸۰ «نداجا» در دریای سرخ، تدوین سند زیست‌بوم نخبگانی در نیرو‌های مسلح و دیدار فرمانده «نهاجا» با فرمانده ارتش پاکستان از جمله اخبار مهم دفاعی امنیتی در هفته گذشته است.
کد خبر: ۵۰۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۳ - 04March 2022

اخبار دفاعی امنیتیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرفصل مهم‌ترین اخبار حوزه دفاعی و امنیتی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است. 

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
شهادت دو خلبان اخیر ارتش عینیت بخشیدن به شعار ارتش فدای ملت بود
امیر واحدی شهادت سرگرد «خلبان علیرضا حنیفه‌زاد» و سرهنگ «صادق فلاحی» را عینیت بخشیدن به شعار ارتش فدای ملت دانست.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء:
احراز آمادگی نیرو‌های مسلح جهت مقابله با جنگ‌های احتمالی آینده کاملاً ضروری است
امیر سرتیپ رحیم‌زاده گفت: کشور با بیان اینکه ماهیت حملات امروز با گذشته کاملا متفاوت و متمایز است، گفت: احراز آمادگی‌های لازم برای مقابله با حوادث وجنگ‌های احتمالی آینده یکی از ضروریات نیرو‌های مسلح است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرد؛
بیمارستان‌های استقراری نیروی دریایی سپاه همیار شبکه بهداشت و درمان
سردار تنگسیری گفت: همه درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استقراری نیروی دریایی سپاه، همیار و همگام با شبکه بهداشت و درمان کشور در راستای ارائه خدمات به بیماران سویه جدید کرونا فعال هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش:
شهادت اوج بندگی و تعالی انسان است
امیر سرتیپ واحدی در مراسم بزرگداشت شهدای سانحه هوایی تبریز گفت: شهادت اوج بندگی، سلوک و تعالی انسان و پاداشی گرانبها برای بندگان مخلص است.

بازدید جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از پایگاه هوایی شهید یاسینی
امیر سرتیپ نصیرزاده با حضور در پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر توان عملیاتی این یگان را مورد ارزیابی قرار داد.

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش:
رصد تحولات اوکراین از سوی «دافوس آجا»/ با قول و وعده دیگران نمی‌توان از کشور دفاع کرد
امیر سرتیپ «ولی‌وند» با بیان اینکه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در حال رصد اتفاقات رخ داده بین روسیه و اوکراین هستیم، گفت: با دل بستن به وعده دیگران نمی‌توان از کشور دفاع کرد و امروز نمونه بارز این موضوع، کشور اوکراین است.

بازدید هیأت عالی‌رتبه نظامی پاکستان از «دافوس آجا»
هیأت عالی‌رتبه نظامی کشور پاکستان صبح امروز از دانشگاه جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

فرمانده نداجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛
اجرای مأموریت ناوگروه ۸۰ «نداجا» در دریای سرخ/ بازدید از بنادر کشورهای دوست در جریان اجرای مأموریت
دریادار ایرانی گفت: ناوگروه ۸۰ نداجا هم‌اکنون در محدوده خلیج عدن و دریای سرخ مشغول اجرای مأموریت در حوزه اسکورت یگان‌های شناور، کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های جمهوری اسلامی ایران است.

با استقبال وابسته نظامی ایران در پاکستان؛
فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران وارد پاکستان شد
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای پاکستانی خود برای انجام سفر رسمی بعداز ظهر امروز یکشنبه وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد.

فرمانده نهاجا تأکید کرد؛
حمایت نیروی هوایی از نخبگان و مبتکران
امیر سرتیپ واحدی گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری توجه جدی و ساماندهی نخبگان به‌ویژه نخبگان سرباز است که در این زمینه باید نخبگان و مبتکران را شناسایی و به جامعه معرفی کرد.

رئیس سازمان عقیدتی ارتش:
ارتقای توان رزمی و تقویت اراده‌ها در سایه قرآن میسر است
حجت‌الاسلام محمدحسنی با اشاره به تمسک به قرآن در میان فرماندهان و تکاوران دفاع مقدس و تأثیر این امر در پیروزی آن‌ها در برابر دشمن گفت: اگر به دنبال ارتش مقاوم، شجاع و جسور هستیم، باید به دنبال ارتقای توان رزمی مجاهدان در سایه قرآن باشیم.

معاون ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد؛
تدوین سند زیست‌بوم نخبگانی در نیرو‌های مسلح
سردار سرتیپ «مهدی‌نژاد نوری» از تلاش برای تدوین سند زیست‌بوم نخبگانی در نیرو‌های مسلح خبر داد و گفت: ما باید با تمام توان کار می‌کنیم تا فضایی را که یک نخبه نیاز دارد در آن شکوفا شود، فراهم کنیم.

دریادار سیاری: جنگ‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد را رصد می‌کنیم
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تأکید بر اینکه در نبرد‌های امروز فناوری‌های روز نقشی متفاوت دارد، گفت: حرکت در جهت تطبیق با فناوری روز همراه با دیگر مؤلفه‌های اقتدارآفرین موجب می‌شود در آینده غافلگیر نشویم. ما جنگ‌هایی که در سراسر دنیا رخ می‌دهد را رصد می‌کنیم.

نمایشگاه نخبگان ارتش افتتاح شد
با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه ارتش و نیرو‌های مسلح، آیین افتتاح نمایشگاه نخبگان وظیفه با عنوان «ذوالفقار علمی ولایت» برگزار شد.

جانشین فرمانده نداجا:
قله‌های افتخار و اقتدار را با تمسک به قرآن فتح می‌کنیم
امیر دریادار کاویانی با بیان اینکه همه عملیات‌های سخت در نیروی دریایی به برکت قرآن انجام می‌شود، گفت: ما قله‌های اقتدار، افتخار و عزت را برای ملت ایران با تمسک به قرآن فتح خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش:
نیرو‌های فرامنطقه‌ای به دنبال ناتوان نشان دادن کشور‌های منطقه هستند
امیر دریادار ایرانی گفت: نیرو‌های فرا منطقه‌ای نه‌تنها امنیت مطلوب کشور‌های منطقه را تأمین نکرده‌اند و نخواهند کرد، بلکه باعث ناامن جلوه دادن منطقه و ناتوان نشان دادن کشور‌های منطقه هستند.

یادداشت/
«امنیت» عاریه‌ای نیست
مقامات نظامی کشورمان بارها بر این نکته تأکید کرده‌اند که «امنیت، عاریه‌ای نیست»؛ این در حالی است که دولتمردان اوکراین به جای اتکاء بر توان داخلی و حفاظت از عناصر قدرت‌ساز کشورشان، بر باد تکیه کردند و حالا در طوفان حوادثی ناخوشایند گرفتار شده‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
گزینش نخستین سنگ بنای یک سازمان است
حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اهمیت و جایگاه والای گزینش در ارتش گفت: گزینش نخستین سنگ بنای یک سازمان است؛ چرا که هم برای سازمان و هم برای عناصر داوطلب استخدام، نوعی تعیین سرنوشت تلقی می‌شود.

بازدید جانشین فرمانده کل ارتش از کارخانجات شهید زرهرن نیروی زمینی
امیر دادرس با حضور در مرکز تولید و بهینه‌سازی شهید زرهرن نیروی زمینی ارتش از کارخانجات و همچنین توانمندی‌ها و دستاوردهای جدید این مرکز بازدید کرد.

سرلشکر باقری در پیامی به مناسبت عید مبعث تأکید کرد؛
آمادگی ایران برای توسعه همکاری دفاعی و نظامی با کشورهای اسلامی
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در پیامی به مناسبت عید مبعث از آمادگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری دفاعی و نظامی با کشورهای اسلامی خبر داد.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در جمع خبرنگاران:
توان دفاعی قابل معامله نیست
امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: بار‌ها مقامات لشکری و کشوری گفتند که در خصوص اقتدار و توانمندی‌هایی که داریم و به ما قدرت می‌بخشد به هیچ عنوان معامله نمی‌کنیم.

دیدار امیر «واحدی» با فرمانده نیروی هوایی پاکستان
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرمانده نیروی هوایی کشور پاکستان دیدار و پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح:
دفاع مقدس موجب ایجاد تحولات اساسی در جهان شد/ وضعیت امروز اوکراین درس‌‌آموز است
امیر سرتیپ نصیرزاده گفت: دفاع مقدس واقعیتی انکارناپذیر در تاریخ معاصر کشور است که با انقلاب اسلامی پیوند دارد و تحولات اساسی در مباحث گوناگون در جهان ایجاد کرد.

سرلشکر صفوی:
انتشار نخستین جلد دایرةالمعارف دفاع مقدس در آینده نزدیک/ ایران می‌تواند یکی از قدرت‌های برتر آسیا شود
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ایران با پیوستن به پیمان شانگهای می‌تواند جزو یکی از قدرت‌های برتر آسیا شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد؛
تأکید امام خامنه‌ای بر اجرای دقیق نظام عملیاتی پدافند زیستی/ فعالیت‌های مشکوک بیولوژیک آمریکا خطری برای بشریت است
سردار «جلالی» توسعه فعالیت‌های مشکوک و مخفیانه آمریکایی‌ها در آزمایشگاه‌های سطح چهار در سطح جهانی را خطری برای همه بشریت دانست و از تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای دقیق و به‌هنگام نظام عملیاتی پدافند زیستی خبر داد.

معاون سیاسی سپاه در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:
رفتار سپاه در مبارزه با مفاسد اقتصادی با دیگر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست/ سپاه همواره رویکرد ضد فساد دارد
سردار جوانی گفت: سپاه همواره پیشگام و پرچم‌دار مبارزه با فساد بوده و هست به نحوی که رفتار سپاه در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی با دیگر دستگاه‌ها قابل مقایسه نیست.

فرمانده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد؛
آمادگی «نهاجا» برای همکاری با نیروی هوایی پاکستان
امیر سرتیپ واحدی تحریم‌های یکجانبه در طول ۴۳ سال گذشته را مایه برکت به ویژه برای نیرو‌های مسلح ازجمله نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ایران آماده هرگونه همکاری در حوزه‌های مختلف با نیروی هوایی پاکستان است.

در گفت‎‌وگو با دفاع‌پرس‌ مطرح شد؛
لزوم تقویت پدافند زیستی در زمان همه‌گیری کرونا/ شیوع کرونا آغاز «جنگ جهانی بیولوژیک» است
دکتر «ترابی خراجی» گفت: بروز و شیوع ویروس کرونا که فرضیه‌های مختلفی درباره انتشار تعمدی آن مطرح است و در صورتی که ادله مورد نیاز به اثبات برسد، می‌توان شیوع جهانی آن را یک «جنگ بیولوژیک» محسوب کرد.

دیدار امیر «واحدی» با وزیر صنایع دفاعی پاکستان
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در صدر هیأتی با وزیر صنایع دفاعی پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرمانده دافوس ارتش عنوان کرد؛
ترسیم «بازی جنگ» در فضای نرم‌افزاری
امیر «ولی‌وند» گفت: در اتاق جنگ دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، فرآیند بازی جنگ را در فضای نرم‌افزاری ترسیم و برنامه‌نویسی کرده‌ایم.

دیدار فرمانده «نهاجا» با فرمانده ارتش پاکستان
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در چهارمین روز از سفر رسمی به پاکستان با فرمانده ارتش این کشور دیدار و پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کرد.

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش:
«دافوس آجا» مصداق عینی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است
امیر سرتیپ «ولی‌وند» گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران مصداق عینی اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب است.

سرلشکر موسوی: از دست دادن توان دفاعی عواقب خسارت‌باری در پی دارد
فرمانده کل ارتش با اشاره به وقایع اخیر اوکراین گفت: حوادث امروزه جهان نشان داد که از دست دادن توان دفاعی به امید حمایت بیگانگان چه عواقب خسارت‌باری برای کشور در پی خواهد داشت.

فرمانده نزاجا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تأکید کرد؛
برخورد قاطعانه «نزاجا» با عوامل ایجاد ناامنی در مرزها
امیر سرتیپ حیدری با اشاره به استقرار یگان‌های متحرک هجومی نزاجا در مرزهای شرقی کشور گفت: نیروی زمینی ارتش با اشرار، قاچاقچیان و عناصر ناامن‌کننده مرزها قاطعانه مقابله می‌کند.

با حضور سرلشکر موسوی انجام شد؛
مراسم سی و یکمین دوره دانش‌آموختگی مدیریت دفاعی دافوس آجا+ عکس
مراسم سی و یکمین دوره دانش‌آموختگی مدیریت دفاعی دافوس آجا صبح امروز با حضور فرمانده کل ارتش برگزار شد.

سرلشکر موسوی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛
سپردن مشاغل کلیدی ارتش به افسران جوان
فرمانده کل ارتش گفت: در آینده‌ای نه‌چندان دور، بالاترین مشاغل ارتش را تحویل دانش‌آموختگان دافوس آجا خواهیم داد تا خواسته فرمانده معظم کل قوا مبنی بر تحویل مسئولیت‌های مهم به جوانان، تحقق یابد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش:
دفاع از کشور یک مسئله حیاتی است
امیر سرتیپ فلاح گفت: اگر مسئله دفاع از کشور و ملت به صورت عاریتی و با تکیه بر توان خارج از کشور طرح‌ریزی و بنیان‌گذاری شود، اتفاقی که برای اوکراین افتاده برای هر کشوری خواهد افتاد. دفاع یک مسئله حیاتی و اساسی است که نباید در آن سهل‌انگاری شود.

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛
حضور ۳ شرکت رژیم اشغالگر قدس در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر فروش تسلیحات در دنیا
دو درصد از کل فروش تسلیحات در دنیا طی سال ۲۰۲۰ به سه شرکت رژیم صهیونیستی تعلق دارد. این شرکت‌ها در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر فروش تسلیحات در دنیا قرار دارند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش:
آمادگی پدافند هوایی ارتش نویدبخش صلابت و اقتدار کشور است
امیر «سپهری‌راد» گفت: نیروی پدافند هوایی ارتش در تجهیز سلاح و مهمات قطعاً مطابق با فناوری روز دنیا پیش می‌رود؛ چرا که لحظه‌ای عقب‌ماندگی در راستای پیشرفت علمی در حوزه نظامی به‌ویژه علوم پدافندی، موجب گستاخی دشمنان می‌شود.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار