یادداشت/ روزبه قمصری

غرب با جاهلیت مدرن خود دنیا را به مکانی خطرناک تبدیل کرده است

امروز دنیای غرب و در راس آن آمریکا با گرفتاری در جاهلیت مدرن دنیا را به مکانی خطرناک و ترسناک برای مردم جهان تبدیل کرده است.
کد خبر: ۵۰۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۶ - 05March 2022

غرب با جاهلیت مدرن خود دنیا را به مکانی خطرناک تبدیل کرده استگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز سه شنبه ۱۰ اسفند به مناسبت عید سعید مبعث سخنانی را پیرامون این عید بزرگ مسلمانان و حوادث و وقایع روز‌های اخیر منطقه و درگیری روسیه و اوکراین بیان کردند و با اشاره به اینکه امروز شاهد شکل گیری جاهلیتی مدرن در دنیای غرب هستیم خواستار توقف جنگ در اوکراین شدند.

ایشان در سخنان خود به این نکته اشاره کردند که تزکیه نفس و توجه به مفاهیم اخلاقی و دینی یکی از بهترین و موثرترین راه ممکن برای غلبه و پیروز شدن بر جاهلیت مدرن است. جاهلیتی که متاسفانه شاهد هستیم به صورت مهندسی شده و سازمان یافته در دنیای غرب در حال رشد و گسترش بوده و در حال سایه انداختن و غلبه بر تمامی ابعاد و شوئون زندگی مردم و دولتمردان کشور‌های غربی بویژه آمریکا است.

امروز دنیای غرب و در راس آن آمریکا به صورت کاملا سازمان یافته و برنامه ریزی شده در تمامی ابعاد خود با جاهلیت مدرنی که برای خود و مردم کشور‌های خود ایجاد کرده و با اقدامات حساب نشده و خطرناکی که در برابر سایر کشور‌ها انجام می‌دهد دنیا را به مکانی خطرناک و ترسناک برای مردم تبدیل کرده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود مردم جزیرةالعرب را به عنوان شاهدی خوب در این زمینه مثال زدند. زیرا همانطور که در منابع و کتب تاریخی هم آمده است مردم این منطقه از دنیا در دوران جاهلیت و در زمان پیش از ظهور اسلام با خصوصیاتی همچون گمراهی، نادانی، فتنه‌های بزرگ، تعصب‌های کور، خشونت و لجاجت، تکبر و حق‌ناپذیری و رذائل اخلاقی و ناهنجاری‌های جنسی دست به گریبان بودند و با این مسائل و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردند.

ایشان سپس جاهلیت دوران پیش از ظهور اسلام را با جاهلیت مدرن دنیای غرب مقایسه کردند و این جاهلیتی را که غرب و آمریکا در آن گرفتار شدند را بسیار شبیه به جاهلیت قبل از ظهور اسلام و چه بسا جدی‌تر و خطرناک‌تر از ارزیابی کردند که آسیب‌ها و خطرات و چالش‌های جدی‌تر و سهمگین‌تری را برای جامعه بشری به همراه دارد.

در واقع اینگونه می‌توان گفت امروز دنیای غرب و در راس آن آمریکا با درگیر بودن و اسیر شدن در چرخه‌ای نادرست و باطل که حرص و طمع، تبعیض، پول، ابتذال شدید اخلاقی، هرج و مرج جنسی و استفاده از فناوری برای کشتار انسان‌ها به قتل مردم کشور‌های مختلف دنیا از شاخصه‌های آن است دست به سلطه گری و غارت ثروت‌های کشور‌های مختلف دنیا می‌زنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خود نمونه واضح و کامل جاهلیت مدرن در نیای امروز را رژیم آمریکا دانستند و بر این موضوع بسیار مهم و اساسی تاکید کردند که میوه و حاصل جاهلیت مدرنی که از آمریکا به سایر کشور‌های دنیا صادر می‌شود «بحران سازی» است. در واقع اینگونه می‌توانیم از سخنان ایشان نتیجه بگیریم که از آنجایی که آمریکا «رژیمی مافیایی» است پس پر واضح است که حیات و زندگی آن نیز از طریق ایجاد و گسترش بحران در سراسر جهان است.

اگر بخواهیم خیلی دقیق‌تر و موشکافانه‌تر این «رژیم مافیایی» که «بحران سازی» یگانه راه و مسیر حیات و ارتزاق آن است را مورد بررسی و تحلیل وجودی قرار بدهیم با این واقعیت گریزناپذیر روبرو می‌شویم که آنقدر شبکه‌های بزرگ و قدرتمند مافیایی همانند کارخانه‌های اسلحه سازی و شرکت‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی در حوزه‌های سیاست و اقتصاد در این کشور وجود دارند و هر روز در حال رشد و توسعه هستند که راهی جز ایجاد و شکل گیری بحران برای ادامه حیات آن‌ها وجود ندارد.

یکی از دستاورد‌های این «رژیم مافیایی» و بحران ساز ایجاد و شکل دهی گروه تروریستی «داعش» بود. گروه تروریستی که به ناگاه در میان نابسامانی‌های سیاسی و اقتصادی برخی از کشور‌های منطقه خاورمیانه ازجمله سوریه و عراق سر بلند کرد و تا مرز سیطره و تسلط بر این دو کشور پیش رفت که البته اگر مجاهدت‌های رزمندگان اسلام و سپاهیان سرافراز ایران اسلامی نبود بدون شک حاکم بی، چون و چرای این دو کشور بود.

حال نیز حاصل دخالت‌ها و مهندسی‌های این «رژیم مافیایی» در طول چند سال اخیر در اوکراین که حاصل آن «انقلاب مخملی» در این کشور و روی کار آوردن دولتی همسو با غرب بود به بحران و جنگ اخیر روسیه و اوکراین منجرب شده است که با توجه به وضعیت بسیار نامشخص و تیره و تاری که بر این میدان نبرد حاکم است پیش بینی از فرجام این نبرد را تقریبا غیرممکن کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار