استاندار گیلان تاکید کرد؛

ضرورت تقویت جبهه فرهنگی و معرفی اسطوره‌های ملی/ مسئولان در برابر مطالبه‌گری مردم پاسخگو باشند

«عباسی» بر ضرورت انتقال فرهنگ از ایران اسلامی به دیگر جوامع، تقویت جبهه فرهنگی و نیز اشاعه اندیشه‌ها و معرفی اسطوره‌های ملی و انقلابی به‌ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی تأکید کرد.
کد خبر: ۵۰۹۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ - 02March 2022

مسئولان در برابر مطالبه‌گری مردم پاسخگو باشند

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز (چهارشنبه) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، با تاکید بر لزوم توسعه فرهنگی، اظهار داشت: فرهنگ مایه اصلی هویت ملت‌هاست.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی در کنار مفاهیمی همچون توسعه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به شکل گسترده قابل بررسی و بحث است، افزود: فرهنگ ایرانی برگرفته از هویت اسلامی و انقلابی بوده و هنجار‌های آن بر اساس تعالیم دینی و آموزه‌های مذهبی مدنظر است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و دغدغه معظم‌له در همه ادوار در حیطه توسعه فرهنگی، تصریح کرد: ایران اسلامی به پشتوانه رهبری داهیانه امام خامنه‌ای بسیاری از ناملایمات و هجمه‌های دشمنان را پشت سر گذاشته است؛ اما دشمنان دست از کار برنداشته‌اند و خانواده به‌عنوان یک نهاد اجتماعی و سلول اصلی جامعه را هدف قرار داده‌اند.

عباسی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با تولید محتوای مخرب، سعی در متلاشی کردن بنیان خانواده و همچنین کاهش جمعیت دارد؛ زیرا جامعه سالم و پویا متشکل از نهاد خانواده و نیز جمعیت جوان است.

وی با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: راهکار‌های تحکیم بنیان خانواده و کاهش ناهنجاری‌هایی همچون طلاق، از جمله موضوعات مهمی است که باید به صورت شکلی و محتوایی به آن پرداخت.

استاندار گیلان موضوعاتی همچون تامین مسکن، امر به معروف و نهی از منکر، صله رحم و نشاط اجتماعی را از چالش‌های امروز جامعه خواند و متذکر شد: شیوع کرونا طی 2 سال اخیر، صله رحم و بازدید از بزرگان خانواده‌ها که خود موجب نشاط می‌شود را تحت تاثیر قرار داده؛ از این رو لازم است نهاد‌های مسئول در حوزه فرهنگ به ویژه حوزه و دانشگاه با تعاملات و هم‌افزایی، راهکار برون رفت از این معضل را ارائه دهند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مقوله سبک زندگی، تصریح کرد: صداقت، درستکاری و امانت‌داری از جمله مؤلفه‌هایی است که باید در همه بخش‌های جامعه اعم از سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نهادینه شود.

عباسی افزود: انضباط اجتماعی و فراهم کردن زمینه برای امر به معروف، از جمله الزاماتی است که باید تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها در جهت توسعه آن تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: عقب‌نشینی فرهنگی موجب پیش‌روی دشمن برای جریان‌سازی مخرب در حوزه فرهنگ می‌شود؛ به همین سبب لازم است صاحبان اندیشه و کرسی‌های گفت‌وگو به تبیین فرهنگ و اعتلای مرز‌های فرهنگی اقدام کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سخنرانی‌ها باید برنامه‌های راهبردی دنبال شود، کرسی‌های آزاداندیشی را امری مطلوب در جهت بیان مطالبات به‌حق اقشار مختلف به ویژه نسل جوان دانست و تاکید کرد: همه مسئولان باید در برابر مطالبه‌گری مردم پاسخگو باشند و در برابر انتقادات جامعه، اصلاح‌گری را دنبال کنند.

وی متذکر شد: نباید میان مردم و مسئولان فاصله باشد؛ بلکه باید هم‌افزایی و تعامل در جامعه حکم فرما باشد.

عباسی انتقال فرهنگ از ایران اسلامی به دیگر جوامع، تقویت جبهه فرهنگی و نیز اشاعه اندیشه‌ها و معرفی اسطوره‌های ملی و انقلابی به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی را امری مهم خواند و اظهار داشت: باید مهندسی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با هدف تربیت و تامین نیرو‌های متعهد و متخصص انقلابی صورت گیرد.

وی توجه به صنایع و دستاورد‌های فرهنگی را امری ضروری دانست و با اشاره به تحولات امروز جهان و توسعه ابزار‌های الکترونیکی، همگام شدن با جامعه جهانی و حداکثرسازی تولیدات فرهنگی به شکل محتوا‌های مختلف را الزامی دانست و افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز موظفند تا در حوزه فرهنگ بودجه‌ای ویژه اختصاص دهند و گزارشی از فعالیت‌های خود را در این بخش ارائه کنند.

استاندار گیلان با اشاره به نقش تریبون‌های نماز جمعه در توسعه فرهنگی، تاکید کرد: باید همه بخش‌ها با هم‌افزایی و تعامل بین بخشی، تهدیدات حوزه فرهنگ را به فرصت تبدیل کنند و در عرضه بسته‌های فرهنگی مناسب نیاز جامعه، کوشا باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار