اعزام اولین گروه دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد به راهیان نور

اولین گروه دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد به مناطق عملیاتی راهیان نور جنوب کشور اعزام شدند.
کد خبر: ۵۰۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ - 02March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، مراسم اعزام نخستین گروه دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب امروز با حضور فرمانده تیپ ۴۸ فتح، رئیس دانشگاه یاسوج، فرماندار بویراحمد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، مسئول بسیج اساتید و مسئول بسیج دانشجویی استان برگزار شد.

«سیدمسعود پرهیزگاری» مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم اظهار داشت: در سومین سال دوری از سرزمین نور، امسال با شعار «حالا نوبت ماست» راهی مشهد شهدای ایران خواهیم شد تا تجدید پیمان با شهدایی داشته باشیم که در هشت سال دفاع مقدس نه تنها تفنگ در دست گرفته و از مرزهای کشور دفاع کردند، بلکه افتخارات ماندگاری در عرصه‌های مختلف کسب کردند که امروز در جهان الگو و اسوه هستند.

وی با اشاره به پل خیبر به عنوان بزرگ‌ترین پل شناور جهان بدون ستون و پایه در دوران دفاع مقدس، بیان داشت: دفاع مقدس پر است از نمونه‌های اعجاب‌آور نخبگانی که برای حل مسأله‌های کشور پایمردی کرده و به طرز اعجاب‌آوری افتخار آفریدند.

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد افزود: حالا نوبت ماست و دانشجوی امروز ما هم می‌تواند برای حل یکی از مسائل یا مشکلات کشور پا پیش گذاشته و برای حل آن از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

پرهیزگاری به برگزاری نخستین اردو بعد از سه سال اشاره کرد و گفت: نزدیک به ۸۰۰ دانشجو در قالب سه کاروان، از ۱۱  تا ۲۰ اسفند از مناطق مختلف خوزستان بازدید خواهند کرد.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم به بیان دلایل حمله عراق اشاره داشت و شیوه‌های دفاعی ایران را مورد بررسی قرار داد.

سردار «حسن حکمتیان» الگوی دفاع مقدس را الگویی قابل تکرار در دوران‌های مختلف دانست و گفت: جوانان امروز با تأسی از شهدای دوران دفاع مقدس، می‌توانند فاتحان خرمشهرهای امروز ایران باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار