امام جمعه قزوین:

مخاطب شناسی در جهاد تبیین اصل حائز اهمیت است

حجت‌الاسلام «عابدینی» گفت: مخاطب ما در جهاد تبیین همه مردم هستند و باید با زبان عموم گفت‌وگو کنیم تا ارتباط شکل بگیرد.
کد خبر: ۵۰۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱ - 02March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت‌السلام عبدالکریم عابدینی امروز در دیدار خطبای اعزامی به اردوی جهاد تبیین اظهار داشت: قرآن کریم بسیاری از حقایق را صادقانه و بدون هیچ تردیدی بیان کرده است و از اول که دین برای انسان مطرح شده است، همواره تبیین مطرح است و اولین رسالت پیامبران تبیین بوده است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در قرآن کریم مشاهده می‌کنیم که حضرت نوح (ع) با بیان قصه زندگی هابیل و قابیل، تبیین می‌کند و خدا با فرستان قرآن کریم، اولین تبیین کننده است.

وی عنوان کرد: تا زمانی که مبانی دینی را در فکر مردم محکم نکنیم، حرف‌هایی که میزنیم اثرگذار نیست و اساس کار همین مسیر است. قرآن کریم از زیرساخت‌ها شروع می‌کند و در کل سوره بقره قرآن تبیین‌های موردی و مصداقی بسیار است و در پایان سوره هم یادآوری می‌کند که از کجا آغاز کردیم و مجدداً مبانی یادآوری می‌شود و ما نیز در تبیین باید از خودمان شروع کنیم و ببینیم خودمان به قیامت، خدای متعال، مبدا و معاد اعتقاد محکم داریم و سپس سراغ مردم برویم که این اعتقادات را تحکیم کنیم.

امام جمعه قزوین مخاطب شناسی را در تبیین اصل مهمی دانست و گفت: مخاطب‌های ما همه مردم هستند و باید با این نگاه تبیین را انجام دهیم و با مردم با زبان عمومی گفت‌وگو کنیم تا ارتباط شکل بگیرد. تمثیل یکی از اصول مهم قرآنی است و آن اصل یعنی با مردم همزبانی کنیم تا ارتباط در بالاترین سطح شکل بگیرد و بسیار اهمیت دارد که در مسیر تبیین ارتباط با مردم، محور قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر بیان هر چه بیشتر به پیشرفت‌های کشور پس از انقلاب اسلامی توجه کنید، خاطرنشان کرد: تبیین پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی یکی از مسائلی است که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و باید رهبر فرزانه انقلاب را در این مسیر الگو قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار