فرماندار مشهد:

تبیین حماسه دفاع مقدس گامی در جهت پیشرفت ایران اسلامی است

«داوری» گفت: تبیین دفاع مقدس به‌عنوان یک اولویت باید مورد توجه قرار گیرد تا در چالش‌های پیشروی نظام مقدس جمهوری اسلامی با تأسی به فرهنگ دفاع مقدس در جهت حل مشکلات و معضلات کشور اقدام شود، نسل جوان نیز با الگو قراردادن سیره و سبک زندگی شهدا و ایثارگران باید در مسیر اعتلای ایران اسلامی گام بردارند.
کد خبر: ۵۰۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ - 03March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، «حسن داوری» فرماندار مشهد در مراسم معارفه مدیر حفظ آثار دفاع مقدس مشهد اظهار داشت: پاسداشت دفاع مقدس فرصت ذی‌قیمتی است که باید آن را ارج نهیم و نسبت به آن اهتمام بورزیم.

وی افزود: دفاع مقدس تجربه موفقی بود که با اقدام دینی آحاد مردم ایران اسلامی به دست آمد و باعث تثبیت جمهوری اسلامی شد. امام خمینی (ره) از این تجربه به‌عنوان نعمت یاد کرده‌اند.

فرماندار مشهد ادامه داد: باید قدردان باشیم که مردم ایران اسلامی برای دفاع همه جانبه از حکومت دینی که بعد از ۱۴۰۰ سال پا گرفته بود در برابر دنیای استکبار ایستادند و با مقاومت خود پیروز این میدان شدند.

داوری در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان، گفت: راه‌اندازی مدیریت حفظ آثار دفاع مقدس در مشهد لازم و ضروری است. امیدواریم این مدیریت بتواند با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها کارهای ویژه‌ای در حوزه دفاع مقدس در سطح شهر مشهد به انجام برساند.

این مسئول تأکید کرد: نشر ارزش‌های دفاع مقدس نباید صرفاً به گفتمان خلاصه شود. امروز لازمه ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیازمند حضور در میدان است تا با بهره‌گیری از ابزار هنر، ادبیات، فضای مجازی، رسانه و سایر ظرفیت‌ها نسبت به تحقق این مهم گام برداشت.

فرماندار مشهد یادآور شد: فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس باید به‌گونه‌ای باشد که اثر مثبت آن در جامعه احساس شود و یاریگر آحاد جامعه در رسیدن به تعالی فردی و اجتماعی باشد.

وی بیان داشت: تبیین دفاع مقدس به‌عنوان یک اولویت باید مورد توجه قرار گیرد تا در چالش‌های پیشروی نظام مقدس جمهوری اسلامی با تأسی فرهنگ این حماسه عظیم در جهت حل مشکلات و معضلات کشور اقدام شود. نسل جوان نیز با الگو قراردادن سیره و سبک زندگی شهدا و ایثارگران باید در مسیر اعتلای ایران اسلامی حرکت کنند.

داوری برنامه‌ریزی دقیق و اقدام جهادی را لازمه موفقیت در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و یادآور شد: شهر مشهد نماد الگوهای اسلامی و انقلابی است. این شهر در مقاطع مختلف حیات انقلاب اسلامی شهدایی زیادی را تقدیم نظام کرده و جمع گسترده‌ای از رزمندگان و ایثارگران استان امروز در سنگر دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند، این روحیه که نشأت گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است پویایی و بالندگی جامعه را به همراه دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با کمک و همراهی دستگاه‌های اجرایی، در حوزه دفاع مقدس تغییر ایجاد خواهیم کرد تا گفتمان دفاع مقدس در همه سازمان‌ها و عرصه‌های مختلف نهادینه شد.

فرماندار مشهد در پایان برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار و گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس مشهد به‌صورت ماهانه، ارائه طرح براساس تقویم مناسبتی دفاع مقدس و همراهی تمام سازمان‌ها در اجرای آن و مدیریت جهادی جهت فعالیت در عرصه نشر ارزش‌های دفاع مقدس را ضروری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها