مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد:

نقش نخبگان در جهاد تبیین حائز اهمیت است

حجت‌الاسلام «افتخاری» گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با واجب کردن جهاد تبیین تکلیف همه را مشخص فرمودند و امروز به علت اثرگذاری فراوان نخبگان جامعه، نقش آنها در جهاد تبیین حائز اهمیت است.
کد خبر: ۵۰۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ - 03March 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، حجت‌السلام «سید رضا افتخاری» مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان با اشاره به اهمیت جهاد تبیین، اظهار داشت: معرفی الگوهای کهن و ایجاد بستر مناسب و زمینه ابقاء مغزهای متفکر و همسو با آرمان‌های ایرانی-اسلامی از مهم‌ترین چالش‌های جهاد تبیین است.

وی با بیان اینکه نباید از خطر معرفی الگوهای ما از طرف کسانی که خواستار عدم پیشرفت کشورمان هستند غافل بمانیم، افزود: در این راستا نقش هنرمندان متعهد و متدین در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در معرفی تخصصی فرهنگ ایرانی-اسلامی حائز اهمیت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت نقش نخبگان در جهاد تبیین اشاره داشت و بیان کرد: در برهه‌های تاریخی کشورمان هرگاه نخبگان در عرصه‌های مختلف کشور حضور می‌یافتند، موجبات پیشرفت کشور فراهم می‌شد و زمانی که نخبگان در عرصه‌ای حضور نمی‌یافتند، مشکلات عدیده‌ای برای کشور و مردم ایجاد می‌شد.

افتخاری متذکر شد: متاسفانه عدم حمایت از نخبگانی همچون امیرکبیر و عباس میرزا و سایر نخبگان در دوران قاجار و پهلوی سبب شد کشورمان سال‌ها با عقب‌ماندگی‌هایی در عرصه‌های مختلف روبرو شود و این موضوع به علت ایجاد روحیه خودناباوری و به تبع آن تسلط استمعار بر ارکان کشور بود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی روحیه خودباوری را در بین نخبگان و اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد، گفت: امروز به اذعان اندیشکده‌های جهانی و طبق آمار، ایران در عرصه‌های مختلف در رده‌های بالای جهانی است که این مهم با رهبری امام و مقام معظم رهبری و بصیرت عمومی صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به اذعان بزرگان عرصه‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جهان، از هوشمند ترین رهبران جهان است و در طول ۳۰ سال رهبری عالی ایشان علی‌رغم حجم گسترده دشمنی دشمنان ملت و کشور ایران و تحریم‌های ظالمانه گسترده، پیشرفت کشور را محقق کرد.

افتخاری ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با واجب کردن جهاد تبیین تکلیف همه را مشخص فرمودند و امروز به علت اثرگذاری فراوان نخبگان جامعه، نقش آنها در جهاد تبیین حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار