امام جمعه ارومیه:

لزوم برپایی باشکوه مراسم نیمه شعبان در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام «قریشی» گفت: هیات‌های مذهبی و جوانان مراسم این ایام با شکوه را به بهترین نحو ممکن در استان برگزار کنند.
کد خبر: ۵۰۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰ - 04March 2022

لزوم برپایی باشکوه مراسم نیمه شعبان در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت‌الاسلام «سید مهدی قریشی» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته مرکز استان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از مسائل محوری آداب زندگی مومنان توجه به موضوع عقلانیت است و مسلمانان باید پایه های زندگی خود را بر محور عقلانیت بنیان گذاری کنند.

وی با تبریک فرارسیدن ماه شعبان این ایام پر خیر و برکت را فرصتی مغتنم برای بهره مندی از فیوضات الهی دانست و گفت: مومنان قدر لحظه به لحظه این ماه را بدانند و با انجام اعمال این ایام آنها را توشه آخرت خود قرار دهند.

امام جمعه ارومیه به لزوم برنامه ریزی مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه تر میلاد امام زمان (عج) نیز تاکید کرد و گفت: امیدواریم هیات های مذهبی و جوانان مراسم نیمه شعبان را با شکوه و به بهترین نحو ممکن در استان برگزار کنند.

وی 14 اسفند را نیز روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و روز نیکوکاری در کشور دانست و افزود: یکی از صفات متقیان کمک به فقرا و نیازمندان است، آن چنان که در آیات قرآن کریم نیز سفارش بیشماری در این خصوص شده است.

حجت الاسلام قریشی اظهار داشت: اما متاسفانه در آذربایجان غربی سرانه صدقه برای هر خانوار 800 تومان است که این شایسته مردم استان ما نیست.

وی با تاکید به مجموعه های حاکمیتی در خصوص نظارت و کنترل قیمت ها در بازار گفت: چرا با توجه به ثبات و کاهش نرخ ارز باید شاهد رشد سرسام آور قیمت اقلام باشیم.

امام جمعه ارومیه به مدیران و مسئولان موسسات دولتی و غیر دولتی در خصوص پرداخت به موقع دستمزد و عیدی کارکنان نیز تاکید کرد و افزود: متاسفانه گزارش هایی از استان به دست بنده می رسد که برخی واحدها هنوز هفت ماه است که به نیروهای خود حقوقی پرداخت نکرده اند.

وی تحقق رشد اقتصادی 8 درصد را نیز جز اولویت و مسئولیت های استانداران دانست و گفت: در استان آذربایجان غربی نیز استاندار باید به این موضوع توجه داشته و با تیم اقتصادی قوی این مطالبه را به انجام برساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار