امام جمعه سرخ‌رود:

نیازمند مبانی اسلام و سیره نبوی در مبارزه با جاهلیت مدرن هستیم

حجت‌الاسلام «تقی‌زاده» گفت: در حال حاضر برای مبارزه با جاهلیت مدرن که تمام امکانات از توان نظامی و اقتصادی گرفته تا رسانه را در اختیار دارد، بیش از پیش نیازمند مبانی اسلام و سیره نبوی هستیم.
کد خبر: ۵۰۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ - 04March 2022

نیازمند مبانی اسلام و سیره نبوی در مبارزه با جاهلیت مدرن هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت‌الاسلام «مهدی تقی‌زاده» امام جمعه سرخ‌رود در خطبه نماز جمعه امروز با بیان اینکه بعثت پیامبر بزرگ‌ترین هدیه الهی به برترین بنده خدا بود که البته این هدیه برای تمام بشریت است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به دو ارزش گسترش عقلانیت و پرورش اخلاق در اسلام اشاره کردند که اگر همین دو ارزش را در نظر بگیریم، اسلام بالاترین هدیه را به بشریت عطا کرده است.

وی افزود: پیامبر اسلام زمانی مبعوث شدند که جاهلیت در جامعه آن روز همه جا را فرا گرفته بود، از فساد و ظلم و کشتار گرفته تا تبعیض قومی و نژادی که پیامبر اسلام با همه این‌ها به مبارزه پرداخت و جامعه‌ای اخلاقی و عدالت محور را پایه‌گذاری کرد.

امام جمعه سرخ‌رود در ادامه تصریح کرد: پیامبر پایگاه شرک را فتح کردند که شور انگیزترین بخش نهضت اسلامی بوده و با این وجود هنوز برخی اسلام را جدای از سیاست و حکومت تعریف می‌کنند که به‌طور کلی با مبانی اسلامی و سیره نبوی در تضاد است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با اشاره به اینکه تجربه تاریخی بعثت باز هم امکان پذیر بوده و انقلاب اسلامی ما نمونه همین تجربه است، گفت: اگر مردم در طول اراده اللهی قرار بگیرند، می‌توانند کار‌هایی بکنند که طبق محاسبات عادی ناممکن است؛ ایران اسلامی با اتکا به خداوند و الگو گرفتن از سیره نبوی، سلطنتی که دارای پشتوانه قدرت‌های بزرگ جهان بود را ساقط کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هم با جاهلیت مدرنی مواجه هستیم که سردمدار آن آمریکاست؛ نه تنها تمام رذائل اخلاقی از جنگ و فساد و بی بندباری و تبعیض در آمریکا وجود دارد، بلکه از آن‌ها حمایت هم می‌کند.

امام جمعه سرخ‌رود بادآور شد: در حال حاضر برای مبارزه با جاهلیت مدرن که تمام امکانات از توان نظامی و اقتصادی گرفته تا رسانه را در اختیار دارد، بیش از پیش نیازمند مبانی اسلام و سیره نبوی هستیم؛ جاهلیت مدرنی که برای تباهی انسان دست به هر عمل شنیع که حتی از گفتن آن هم شرم داریم دریغ نمی‌کند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده گرامیداشت بعثت را به معنی اعتقاد و التزام عملی به این ارزش‌ها دانست و افزود: رهبر انقلاب در ارتباط با جنگ اوکراین هم اشاره و تحلیل جامع و کاملی داشتند که تمام زوایای این جنگ را برای جهانیان روشن می‌کند؛ ایران با جنگ و تخریب در هر جای دنیا مخالف است و این حرف ثابت جمهوری اسلامی بوده، اما باید دلایل و مقدمات این جنگ را بررسی کرد که چرا ایجاد شد و دلیل آن سیاست بحران سازی آمریکا است.

وی ادامه داد: اساسا دولت آمریکا یک کشور بحران زا و بحران زیست است و در جای جای دنیا با ایجاد بحران ارتزاق می‌کند؛ دهه‌های متوالی در غرب آسیا بحران‌سازی کرد و می‌کند تا از آب گل آلود ماهی بگیرد.

امام جمعه سرخ‌رود بیان کرد: آمریکا که در حقیقت یک دولت مافیایی است؛ در افغانستان و عراق و سوریه جنگ راه انداخت تا بتواند هم این کشور‌ها را چپاول کند هم جیب کمپانی‌های ساخت سلاح را پر کند؛ طنز تلخ تاریخ استاندارد‌های دوگانه مجامع بین المللی و برخی دولت‌های مدعی حقوق بشر است.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با تاکید بر اینکه حقیقتا عبرت‌های زیادی در جنگ اکراین وجود دارد، گفت: جنگ اوکراین نشان داد دنیای امروز بیشتر از اینکه دنیای گفتمان باشد، دنیای قدرت نظامی است و هر چه قدر گفتمانتان درست باشد، اما فاقد قدرت نظامی باشید به جایی نخواهید رسید.

وی اظهار داشت: آن‌هایی که اتکای خود را به غرب و آمریکا می‌دانند، ببینند که اتکای آن‌ها سرابی بیش نیست و نمونه بارز آن رئیس جمهور فراری افغانستان و رئیس جمهور اوکراین است که صراحتا می‌گویند که آمریکا و غرب ما را تنها گذاشتند؛ اگر اتکای دولت‌ها به خداوند و مردم نباشد، دیر یا زود به سرنوشت کشور‌هایی که به سراب آمریکا امید بستند دچار خواهند شد.

صنعت خودرو سازی در خدمت مردم باشد

امام جمعه سرخ‌رود تصریح کرد: صنعت خودرو سازی باید در خدمت مردم باشد نه اینکه با انحصار و دپوی محصولات و کیفیت نامطلوب موجب رنجش مردم شود؛ خودروسازان باید مشتری‌مداری را در اولویت قرار دهند و به جای منفعت طلبی در این بخش به کیفیت و سلامت در این بخش توجه کنند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه موضوع مذاکرات وین موجب نگرانی و دغدغه چند نماینده انقلابی است، افزود: اینکه به برخی از خطوط قرمز و همچنین تضمین‌های لازم توجه کافی نشده است، حقیقتا موجب نگرانی است؛ تحریم کاتسا که نظام اقتصادی ما را مورد تحریم قرار داده بود و سپاه را حامی تروریست قرار داده بود و همچنین ایسا که بخش سرمایه گذاری ما را تحریم کرده بود، باید مورد توجه قرار بگیرد و کاملا لغو شود.

وی خاطرنشان کرد: باید آنچنان تضمین‌های قوی از طرف‌های مقابل به خصوص آمریکای عهد شکن گرفته شود تا در آینده نتوانند به راحتی و بدون هزینه زیر آن بزنند، چیزی که در برجام اتفاق نیفتاد و شاهد خروج بی هزینه آمریکا از برجام بودیم.

امام جمعه سرخ‌رود انتظار جامعه را در وضع مالیات‌های منصفانه دانست و تاکید کرد: مالیات ثروتمندان و مشاغل پردرآمد و مالیات بر خانه‌های خالی باید مورد توجه جدی قرار بگیرد؛ در بخش معافیت‌های مالیاتی هم باید انصاف و عدالت رعایت شود.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده بیان کرد: یکی از مواردی که مورد سوال و نقد ماست این است که چه‌طور هنرمندان و برخی سلبریتی‌ها مشمول معافیت مالیاتی شدند، اما برخی کارگران و کارمندان ما که پایه اصلی نظام هستند باید مالیات پرداخت کنند؟

وی در پایان گفت: از مجلس و دولت انقلابی انتظار می‌رود که سیاست‌هایی را اتخاذ کنند که کمترین فشار به قشر ضعیف و زحمتکش جامعه وارد شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها