حضور راویان استان قم در یادمان «نهر خیّن» و منطقه عملیاتی «کربلای چهار»

راویان شرکت‌کننده در اردوی آموزشی روایت‌گری دفاع مقدس از استان قم، با حضور در منطقه عملیاتی «کربلای چهار» و «نهر خیّن»، با حماسه رزمندگان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و شهدای این عملیات آشنا شدند.
کد خبر: ۵۰۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷ - 05March 2022

حضور راویان استان قم در یادمان «نهر خیّن» و منطقه عملیاتی کربلای چهاربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، راویان شرکت‌کننده در اردوی آموزشی مجمع راویان انقلاب و دفاع مقدس استان قم، در ادامه بازدید‌های خود از مناطق عملیاتی جنوب، پس از زیارت یادمان شهدای گمنام عملیات «رمضان»، به «نهر خیّن» رسیدند.

حضور راویان قم در این منطقه با ذکر نوحه و سردادن شعار‌های حماسی دوران دفاع مقدس به یاد شهدا همراه بود و صحنه‌هایی از انس و ارادت و دلدادگی نسبت شهدا را از سوی همرزمان‌شان خلق کرد.

همچنین «محمود نیکوصحبت» فرمانده واحد تخریب لشکر ۱۷ حضرت علی بن ابی طالب (ع) در زمان اجرای عملیات «کربلای چهار»، گزارش مفصلی از قبل، حین و بعد از اجرای عملیات و شهادت یارانش بیان کرد و به سوالات و ابهامات مطرح‌شده از سوی راویان پاسخ داد.

نهر خین در نقطه‌ای بین شهر خرمشهر و نقطه مرزی شلمچه قرار دارد و یادآور عملیات کربلای چهار در اوایل دی سال ۱۳۶۵ و شهادت جمعی از رزمندگان لشکر ۱۷ از جمله سردار حاج «اکبر خردپیشه» شیرازی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار