در آستانه روز پاسدار؛

انقلاب اسلامی ایران با الگوپذیری از مکتب حسینی (ع) به پیروزی رسید/ بدون فداکاری پاسداران جایگاه امروز جمهوری اسلامی این نبود

در بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آمده است: یقیناً بدون فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌های پاسداران شجاع، بصیر و جان بر کف انقلاب اسلامی، امروز جمهوری اسلامی ایران در چنین جایگاه رفیعی در دنیا نبود.
کد خبر: ۵۰۹۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳ - 05March 2022

بیانیه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسداربه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سوم شعبان سالروز ولادت حضرت ابا عبدالله‌ الحسین (ع) است. در تقویم جمهوری اسلامی ایران، این روز به نام «روز پاسدار» ثبت شده است. به همین مناسبت و در آستانه این روز، موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرده است که به شرح زیر است:

«امام حسین (ع) مظهر کرامت، آزادگی، عزت، غیرت و ایستادگی در مقابل ظلم می‌باشند و مکتب حسینی (ع) نیز منادی ارزش‌های والایی همچون آزادی‌خواهی، ظلم‌ستیزی، حمایت از مظلومان و ایستادگی مقابل ستمگران است.

انقلاب اسلامی ایران نهضتی بود که با الگوپذیری از همین مکتب تحت رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و یقیناً بدون فداکاری‌ها و جان فشانی‌های پاسداران شجاع، بصیر و جان بر کف انقلاب اسلامی، امروز جمهوری اسلامی ایران در چنین جایگاه رفیعی در دنیا نبود.

اکنون پس از گذشت چهار دهه از حیات جمهوری اسلامی ایران، ثمرات و برکات فرمان حکیمانه امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیش از پیش بر همگان آشکار شده است. سپاه پاسداران، نیرویی مکتبی، ولایی و برخواسته از میان مردم است که همواره با نقش‌آفرینی‌های به موقع و تاثیرگذار خود تضمین کننده استقلال، امنیت و اقتدار کشور بوده است. بهترین تعبیر در مورد سپاه را می‌توان در کلام معمار کبیر انقلاب اسلامی پیدا کرد که فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.»

دفع توطئه‌ها و دسیسه‌های شوم منافقین در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی، دفاع جانانه از حریم کشور در جریان جنگ تحمیلی، اقدامات اقتصادی، محرومیت‌زدایی و سازندگی دوران پس از جنگ و حضور در خط مقدم مبارزه با تروریسم در منطقه در کنار سایر نیرو‌های مسلح و نیرو‌های مردمی از جمله خدمات ارزشمند این نیروی الهی بوده است.

امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره گیری از تجارب ارزشمند خود در ۴۰ سال اخیر کنار سایر نیرو‌های کفر ستیز و مقتدر کشور، ظرفیت راهبردی و بازوی توانمند کشور در حوزه توان دفاعی و قدرت بازدارندگی است.

موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میلاد با سعادت حضرت امام حسین (ع) را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، خانواده بزرگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم ملت شریف ایران تبریک عرض نموده و از خداوند متعال برای تمامی شهدای این نیروی مکتبی و الهی علو درجات و همنشینی با سرور و سالار شهیدان را مسئلت دارد.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها