یادداشت/ رحیم محمدی

سپاهی برای پاسداری از انقلاب اسلامی

سپاه پاسداران که برای پاسداری از انقلاب اسلامی تشکیل شده است، برای تحقق هدف خود در هر جبهه‌ای که نیاز باشد، حضور می‌یابد.
کد خبر: ۵۰۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۵ - 06March 2022

سپاهی برای پاسداری از انقلاب اسلامیگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ سوم شعبان هر سال که به مناسبت میلاد امام حسین (ع) روز پاسدار نام‌گذاری شده، بهانه‌ای است تا در نگاهی اجمالی فعالیت‌ها و نقش پاسداران را در دفاع از امنیت کشورمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی، مرور کنیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان‌گونه که از عنوان آن مشخص شده، برای پاسداری از انقلاب اسلامی تشکیل شده است؛ بدین معنی که هر کجا انقلاب اسلامی نیاز به پاسداری داشته باشد، سپاه پاسداران برای پاسداری حضور خواهد داشت.

به همین علت بود که وقتی ضد انقلاب در روز‌های آغازین شکل‌گیری جمهوری اسلامی در ایران با کمک دولت‌های خارجی قصد تجزیه کشورمان را داشتند، هرچند سپاه نهادی تازه‌تأسیس محسوب می‌شد که از ساختار و سازمان منسجمی همچون امروز بی بهره بود، ولیکن با تمام وجود تلاش کرد تا توطئه تجزیه ایران ناکام بماند. بعد از آن هم که جنگ تحمیلی آغاز شد، این بار نیروهای سپاه داوطلبانه در خطوط درگیری‌ها حضور یافتند و با تقدیم شهدا و جانبازان بسیاری مجدداً این اقدام رژیم‌های معاند را نیز خنثی کردند.

بعد از دوران جنگ سخت و در زمانی که برخی‌ها بر این تصور بودند که در دوران سازندگی، حضور پاسداران معنا نخواهد داشت، اما لزوم سرعت بخشیدن به فعالیت‌های سازندگی موجب شد تا ضرورت استفاده از ظرفیت فعالیت جهادی پاسداران آشکار شود و سپاه پاسداران در آزمون سخت دیگری قرار گیرد؛ آزمونی که با ساخت ابرپروژه‌هایی مانند سد کرخه، توسعه فاز‌های ۱۳، ۱۵ و ۱۶ پالایشگاه پارس جنوبی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بزرگراه تهران ـ ساوه با قبولی توأم شد.

البته همزمان که سپاه در جبهه سازندگی فعالیت می‌کند، در جبهه جنگ امنیتی هم توانست توطئه‌گرانی را که قصد داشتند همچون انقلاب‌های رنگین کشور‌های استقلال‌یافته از شوروی سابق در ایران نیز انقلاب مشابهی را انجام دهند، سر جای خود نشاند و بار دیگر نشان داد که برای پاسداری از انقلاب اسلامی در هر جبهه‌ای باشد، با تمام توان حضور می‌یابد.

پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از امنیت کشور از هیچ کشوری حتی اگر برترین قدرت نظامی جهان هم باشد، واهمه‌ای ندارند و این جدیت و شجاعت خود را در زدن پهپاد «گلوبال هاوک» یا به زمین نشاندن پهپاد جاسوسی آمریکا موسوم به «روباه صحرا» و یا دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج فارس به اثبات رساندند.

حتی اگر این جبهه در خارج از مرز‌های کشورمان باشد، به جهت همان اصل پاسداری از انقلاب اسلامی در حدی که نیاز باشد، در صحنه حضور خواهند داشت و در این راه هم تا حد بذل جان عزیزترین فرمانده خود که حاج قاسم سلیمانی باشد، دریغ نمی‌کنند و این همان خصیصه و ویژگی مهمی است که سپاه پاسدارن را به نیرویی مکتبی با توانمندی‌های بالای دفاعی تبدیل کرده است.

زیرا اینان توانایی خود را فقط در صحنه‌های رویارویی با دشمنان و منافقین ثابت نکردند، بلکه در زمان لازم و آنجایی که مردم در مشکلاتی نیز مانند کم‌آبی، سیل، زلزله و حوادث پیش‌بینی نشده دچار مشکل شدند، به کمک مردم شتافته و دست یاری مردم را به گرمی فشرده‌اند. بنابراین اگر بخواهیم در یک جمله تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را معنی کنیم، باید گفت که «پاسداران انقلاب اسلامی «اشداء علی الکفار و رحماء بینهم» هستند».

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها