ورود کاروان تسلیحاتی آمریکا از سوریه به عراق

منابع محلی در استان الحسکه سوریه از ورود یک کاروان تسلیحاتی و لجستیکی ارتش آمریکا به خاک عراق خبر دادند.
کد خبر: ۵۰۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴ - 05March 2022

ورود کاروان تسلیحاتی آمریکا از سوریه به خاک عراقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع محلی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه از ورود یک کاروان تسلیحاتی و لجستیکی ارتش آمریکا به خاک عراق خبر دادند.

این کاروان با عبور از گذرگاه «الولید» که بدون مجوز دولت‌های سوریه و عراق ایجاد شده، وارد عراق و از آن‌جا به شمال این کشور رهسپار شده است.

کارون یادشده متشکل از ۴۲ کامیون بوده که به گفته منابع محلی ۴۰ دستگاه از آن‌ها حاوی سلاح بوده که بامداد امروز با اسکورت دو نفربر آمریکا به سمت عراق حرکت کرده است.

حرکت کاروان‌های نظامی آمریکا در مرز عراق و سوریه به تعدد در ماه‌ها و هفته‌های متمادی رخ می‌دهد؛ فعالیتی که همواره مورد اعتراض دولت سوریه قرار گرفته و دمشق بار‌ها حضور ارتش آمریکا در خاک این کشور را «اشغالگری» عنوان کرده است.

همچنین محافل عراقی نیز بار‌ها درباره فعالیت آمریکایی‌ها در مرز این کشور با سوریه هشدار داده‌اند؛ مناطقی که عمق راهبردی تروریست‌های داعش نیز محسوب می‌شود و تروریست‌ها از مناطق مرزی با سوریه برای عملیات تروریستی در شهر‌ها عراق تجهیز و راهی می‌شوند.

چندی پیش «کاظم الموسوی» کارشناس امنیتی عراقی به پایگاه خبری المعلومه عراق گفته بود که تحرکات ارتش آمریکا در مرز عراق با سوریه به‌منظور بازسازی تروریست‌های داعش پیش از تشکیل دولت جدید عراق است.

به گفته وی، موفقیت یا عدم توفیق آمریکایی‌ها در این باره به نوع جهت‌گیری دولت آتی بستگی دارد که آیا در کنار سیاست‌های آمریکا یا علیه آن خواهد ایستاد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار