واکنش رهبر جریان صدر عراق به اوضاع اقتصادی عراق

«مقتدی صدر» ضمن ناکافی دانستن اقدامات اقتصادی انجام شده در این کشور، پنج پیشنهاد برای مقابله با افزایش قیمت کالا‌ها ارائه کرد.
کد خبر: ۵۰۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ - 05March 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در توییتی به اوضاع اقتصادی این کشور واکنش نشان داد و اقدامات انجام شده را ناکافی دانست.

وی احضار «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی این کشور به پارلمان عراق را ناکافی دانست و پنج پیشنهاد برای مقابله با افزایش قیمت کالا‌ها ارائه کرد.

واکنش مقتدی صدر به اوضاع اقتصادی عراق

رهبر جریان صدر عراق در توئیتی نوشت: طبق فهم من احضار وزیر دارایی به پارلمان ناکافی است، فقرا همچنان آسیب‌پذیرند و قیمت کالا‌ها با تاسف شدید رو به افزایش است و نباید افزایش جهانی قیمت‌ها را بهانه کرد و می‌بایست راهکار‌های فوری ارائه کرد. پیشنهاداتی به شرح زیر ارائه می‌دهم.

اول: افزایش اقلام در سهمیه خوار و بار (یارانه معیشتی) و رساندن آن به مستحقان به ویژه فقرا، روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها و نظایر آن.

دوم: فعال‌سازی نقش امنیت اقتصادی و تعیین قیمت‌ها و بازخواست و محاکمه کسانی که بدان پایبند نیستند.

سوم: حمایت از کشاورزان و کالا‌های تولید داخل در سریع‌ترین زمان ممکن.

چهارم: حمایت از طبقه فقیر و پایین جامعه با یارانه معیشتی مخصوص ماه مبارک رمضان.

پنجم: همانطور که پیشتر گفتیم باید سهم هر شهروند از نفت را بر اساس سامانه ویژه و استواری و بدون هیچ‌گونه تعلل به دستش رساند، ما از چندین سال پیش خواستار تحقق این موضوع هستیم.

صدر در پایان نوشت: پارلمان و دولت عراق باید با جدیت و تمام توان تلاش کنند و بر اساس اختیارات خود، موارد فوق الذکر را تحقق بخشند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها