مدیر قرآن و عترت سپاه استان اردبیل خبر داد؛

حضور ۱۰۰ فعال قرآنی در مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت بسیج اردبیل

«ابراهیمی» گفت: مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج با حضور ۱۰۰ فعال قرآنی منتخب مرحله شهرستانی در مرکز آموزشی شهید پیرزاده اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۵۱۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ - 06March 2022

حضور ۱۰۰ فعال قرآنی در مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت بسیج اردبیل

به گزارش دفاع‌پرس  از اردبیل، «اباذر ابراهیمی» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه مرحله استانی بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان اردبیل اظهار کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات با حضور ۱۰۰ فعال قرآنی منتخب مرحله شهرستانی در مرکز آموزشی شهید پیرزاده اردبیل برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات ۹۵۳ فعال قرآنی از سراسر استان اردبیل شرکت داشتند که بعد از مرحله شهرستانی که طی بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار شد، ۱۰۰ نفر از فعالین قرآنی بسیج به مرحله استانی راه یافتند.

مدیر قرآن و عترت بسیج و سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل ادامه داد: این دوره از مسابقات در سطح عمومی برگزار شد تا آحاد مردم به‌ویژه بسیجیان بتوانند معارف قرآنی خود را مورد سنجش قرار دهند و هدف از برگزاری این مسابقات، ایجاد یک حرکت قرآنی در بین آحاد جامعه به‌ویژه تشکل‌ها و گروه‌های قرآنی به‌ویژه خانواده‌ها بود.

ابراهیمی بیان کرد : بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در ۴ بخش ایده‌های خلاقانه و نوآورانه، مشارکت به‌صورت گروهی، مشارکت به‌صورت خانوادگی و مشارکت فردی برگزار شد که ایده‌های خوب و خلاق محور در حوزه آموزش قرآن کریم که از قابلیت اجرایی شدن برخوردار باشند، توسط دارالقرآن بسیج حمایت خواهند شد.

وی به رشته انفرادی این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۱۵ جزء، ۱۰ جزء،  ۵ جزء و ۳ جزء ویژه نوجوانان زیر ۱۶ سال و جوانان بالای ۱۶ سال به همراه رشته‌های ترتیل و تحقیق و ارائه مفاهیم قرآن کریم از جمله عناوین بخش انفرادی بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در اردبیل بود.

مدیر قرآن و عترت بسیج و سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل به تشریح جزئیات بخش مشارکت گروهی این دوره از مسابقات نیز پرداخت و گفت: در این بخش یک نفر از اعضای گروه سوره مبارکه صف را از حفظ تلاوت کرد، یک نفر به ارائه خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه پرداخت و عضو دیگر نیز یک عکس‌نوشته برگرفته از مفاهیم قرآنی سوره صف ارائه کرد و در نهایت همه اعضا به‌ جمع‌خوانی آیات ۸ الی ۱۲ سوره مبارکه صف پرداختند.

ابراهیمی افزود: در بخش مشارکت خانوادگی نیز هر کدام از اعضای خانواده در یکی از رشته‌های مشخص‌شده شرکت کردند و در پایان خانواده‌ای که امتیاز بالاتری را کسب کرد به مرحله نهایی راه یافت.

وی ادامه داد: در این بخش مادر خانواده ۲ صفحه اول سوره مبارکه نور را از حفظ تلاوت کرد و پدر خانواده به ارائه محتوای سوره یوسف پرداخت و فرزند زیر ۹ سال خانواده ۵ سوره آخر قرآن کریم را از حفظ تلاوت کرد و فرزند دوم خانواده نیز به ارائه مفاهیم خطبه متقین پرداخت.

مدیر قرآن و عترت بسیج و سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به مرحله کشوری بیست‌وهشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج اشاره کرد و گفت: منتخبین مسابقات استانی که در آینده نزدیک معرفی خواهند شد، به مرحله کشوری این دوره از مسابقات که در سال ۱۴۰۱ برگزار خوهد شد، اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار