رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد؛

برگزاری جشن نیمه شعبان در مصلای امام خمینی رشت

حجت الاسلام «مجتبی اشجری» با اشاره به مصادف شدن نیمه شعبان سال جاری با روز جمعه گفت: جشن محوری روز نیمه شعبان جمعه (۲۷ اسفند) ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مصلای امام خمینی (ره) رشت با سخنرانی دکتر «حشمت الله قنبری» استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۱۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ - 06March 2022

برگزاری جشن نیمه شعبان در مصلای امام خمینی رشت

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت الاسلام «مجتبی اشجری» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان امروز یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشن‌های نیمه شعبان سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت، ولی عصر (عج) ضمن تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد باسعادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دژ مستحکم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان بود و نبود انقلاب اسلامی ایران را وابسته به بود و نبود سپاه پاسداران دانست و افزود: هر زمان که خطری انقلاب اسلامی را تهدید کرده است، پاسداران و بسیجیان جان بر کف سینه خود را آماج گلوله‌ها قرار داده و هستی خویش را فدای اسلام، انقلاب و ملت کرده‌اند.

وی ضمن تبریک میلاد حضرت اباالفضل العباس (ع) و روز جانباز تصریح کرد: جانبازان و ایثارگران معامله بزرگی با خداوند انجام داده‌اند، زیرا بخشی از وجود خود را تقدیم راه خداوند کردند و لذا نام و یادشان برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

  اشجری با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت امام سجاد (ع) و گرامیداشت آزادگان سرافراز، خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره مدیون قهرمانان آزاده‌ای است که پس از سال‌ها تحمل رنج و سختی اسارت به وطن بازگشتند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از ملت بزرگ ایران و مردم ولایی استان گیلان در خلق حماسه ماندگار یوم‌الله ۲۲ بهمن، تاکید کرد: مردم گیلان علی‌رغم مشکلات معیشتی و اقتصادی و همچنین بارش باران شدید، زیر چتر انقلاب حاضر شدند و صحنه‌های زیبا و شگرفی را رقم زدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مبنی بر تولیت بزرگداشت جشن‌های نیمه شعبان، متذکر شد: یکی از ماموریت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری جشن نیمه شعبان است که ان شاءالله در روز‌های پایانی سال جاری شاهد برگزاری جشن‌های باشکوه نیمه شعبان خواهیم بود.

وی از تشکیل ستاد برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد و تصریح کرد: راه اندازی کمپین‌های مجازی و زمینه سازی برای مشارکت گسترده‌تر مردم در برگزاری جشن نیمه شعبان و تشکیل پویش‌های مجازی از قبیل پویش پرچم «یا مهدی ادرکنی» با هشتگ #یامهدی ادرکنی در فضای مجازی از جمله برنامه‌های سالروز ولادت امام زمان (عج) است.

اشجری با تاکید بر اهمیت آذین‌بندی و فضاسازی شهری و روستایی متناسب با جشن‌های نیمه شعبان، افزود: پویش احیای خانوادگی انتظار با انجام اعمال شب نیمه شعبان در منازل و مساجد با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پویش ختم قرآن به نیت سلامتی امام زمان (عج) و احیای شب نیمه شعبان با قرائت ادعیه و مناجات خوانی از جمله دعای ندبه و دعای فرج در شب و روز نیمه شعبان از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان خواهد بود.

وی از انجام نورافشانی در ۳۱۳ نقطه استان در شب نیمه شعبان خبر داد و خاطرنشان کرد: برپایی موکب و ایستگاه‌ها صلواتی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ذبح قربانی و نذر گوشت برای نیازمندان، پویش ۳۱۳ میلیون ختم صلوات برای تعجیل در فرج، حرکت کاروان خودرویی و موتوری در سطح شهرستان ها، اجرای سرود‌های خیابانی در میادین و پارک ها، پخش سراسری بانگ «یا مهدی ادرکنی» در بلندگو‌های مساجد و حسینیه‌ها و تکایا و پشت بام منازل، گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا و راه اندازی کاروان‌های شادی همراه با سخنرانی و مولودی خوانی در فضا‌های حقیقی و مجازی توسط ائمه جماعات، روحانیون، مبلغین، ذاکران و مادحان از اهم برنامه‌های پیش بینی شده برای نیمه شعبان سال‌جاری است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به مصادف شدن نیمه شعبان سال جاری با روز جمعه، بر بهره برداری از ظرفیت نماز جمعه برای بزرگداشت این عید بزرگ تاکید کرد و افزود: اگرچه مردم به‌صورت خودخوش در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان پیشگام هستند لکن جشن محوری روز نیمه شعبان ساعت ۱۰:۳۰ صبح جمعه، ۲۷ اسفند در مصلای امام خمینی (ره) رشت با سخنرانی دکتر حشمت الله قنبری، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان، رزمایش منتظران ظهور امام زمان (عج) است، متذکر شد: شعبان ماه رسول خدا و ماه سرور اهل بیت (ع) است و لذا همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌ها همکاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها