نماینده ولی فقیه در مازندران:

برای حفظ انقلاب پرچمداری کنیم

«محمدی لائینی» گفت: انقلاب اسلامی امانت الهی است و برای حفظ آن باید پرچمداری کنیم تا به دست صاحبش برسد.
کد خبر: ۵۱۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳ - 06March 2022

برای حفظ انقلاب پرچمداری کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران شامگاه یکشنبه در مراسم جشن میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و گرامیداشت روز جانباز در مسجد فاطمه الزهرا (س) ساری با تبریک اعیاد شعبانیه به فضیلت‌های ماه شعبان پرداخت و اظهار داشت: قرائت مناجات شعبانیه مقدمه‌ای است برای ورود به ماه مبارک رمضان و وصل کردن روزه این ماه به روزه ماه رمضان سیره اولیای خدا بوده است.

وی افزود: حضرت ابوالضل (ع) برای شیعیان شناخته شده‌ و مورد تکریم و احترام است و جایگاه بسیار بالایی دارد؛ مادری بسیار جلیل‌القدر دارد و از طرف پدر و مادر هر دو بزرگ‌زاده است.

محمدی لائینی با بیان اینکه فاطمه ام البنین خود را کنیز فاطمه زهرا (س) و بچه‌هایش را خادم فرزندان حضرت زهرا (س) می‌دانست، بیان داشت: از خانواده بسیار کریم و باشخصیت بود؛ قبیله‌اش از قبل از اسلام قبیله نجیب و با نجابت بودند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه فاطمه ام البنین نجابت را از پدر و مادرش گرفت، ادامه داد: شخصیت انسان معلول چند عامل است که یکی از آنها وراثت است و بزرگ‌زاده بودن از وراثت منتقل می‌شود و حضرت عباس با نجابت بود و برادرش را مولا و آقا صدا می‌زد و شخصیت با وراثت منتقل شد.

محمدی لائینی با بیان اینکه خوبی‌ها و بد‌ها از طریق وراثت به فرزندان منتقل می‌شود و یکی از عوامل سازنده شخصیت انسان وراثت است، اضافه کرد: یکی دیگر از عوامل شخصیت غذا است و ام البنین بدون اجازه علی (ع) به چیزی دست نمی‌زد و خود را مالک آن نمی‌دانست و خانواده حلال بودند و مال‌شان حساب شده بود و جوانمرد و با وجدان بودند.

وی ادامه داد: بخشی از شخصیت انسان معلول تربیت است و باید حواس‌مان به جوانان و نوجوانان و فرزندان‌مان باشد و فضای مجازی هم خیلی می‌تواند تاثیرگذار باشد و حضرت ابوالفضل هم از نظر وراثت، غذا و تربیت عوامل بزرگواری و ارزشمندی در او و برادرانش جمع بود.

 امام جمعه ساری با تبریک میلاد امام سجاد (ع) و بیان اینکه امام سجاد برای شهدای کربلا و پدر و عزیزانش بسیار گریه کرد و باید با گریه‌های مناجاتی و خوف خدایی ایشان آشنا باشیم، خاطرنشان کرد: ایشان در خوف از خدا و جهنم و عذاب و قبر و تنهایی و تاریکی قبر گریه می‌کند و باید از قبر و مردن و آخرت بترسیم و سعی کنیم دست پر بریم و نماز اول وقت و دستگیری و خدمت به مردم و دلسوزی و حضور در پای علم انقلاب در کارنامه ما باشد.

وی در پایان گفت: انقلاب امانت الهی است و ما دفاع مقدس و دفاع از حرم و حفظ انقلاب کردیم و باید پرچمداری کنیم تا به دست صاحبش برسد و فضای مساجد باید انقلابی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار