مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

رسانه‌ها در جهاد تبیین پیشگام باشند

«زارع» گفت: در بحث جهاد تبیین باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و رسانه‌ها باید پیشگام باشند.
کد خبر: ۵۱۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ - 07March 2022

رسانه‌ها در جهاد تبیین پیشگام باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال شده است، اظهار داشت: استان مازندران آمار بسیار بالایی در حوزه رسانه دارد و امید است در جشنواره‌ها شاهد بروز استعداد‌های نسل جدید و چهره‌های جدید باشیم و باید با آموزش خوب و بروز کسانی را وارد عرصه کنیم که چهره‌های جدید داشته باشیم.

وی با تأکید بر نقد منصفانه و ارائه راهکار و گسترش دید علمی خبرنگاران در مسائل و مشکلات استان ادامه داد: حوزه پسماند به عنوان مشکل و معضل اصلی استان مازندران تلقی می‌شود و حبرنگاران برای راهکار آن بیندیشند و به مسئولان کمک کنند.

زارع با اظهار اینکه خبرنگاران در حوزه رسانه مکتوب و پایگاه‌های خبری از قطار رسانه‌ای جا ماندند و صرفا انتقال دهنده برخی از اخبار تولیدی رسانه‌ها هستند، تصریح کرد: این امر پسندیده نیست و اگر در اختیار ما بود خیلی از رسانه‌ها را لغو مجوز می‌کردیم.

این مسئول با اشاره به نقش رسانه‌ها در جهاد تبیین خاطرنشان کرد: مدیریت فضای مجازی باید با فعالان رسانه‌ای استان باشد؛ چرا که خبرنگاران به درستی با مردم و مسئولان در ارتباط هستند و درد و مشکلات جامعه را به درستی می‌شناسند.

زارع با بیان اینکه مدیریت افکار عمومی در استان با رسانه‌هاست و در بحث جهاد تبیین باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، اضافه کرد: رسانه‌ها باید پیشگام باشند و تولید محتوا در تبیین دستاورد‌های نظام و انقلاب نباید ما را از نقد دور کند و تبیین ظرفیت‌ها و دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و... باید منتقل بشود.

این مسئول با عنوان اینکه ما در برابر یک امپراطوری رسانه‌ای بسیار عجیب و عظیم هستیم و باید تولید محتوای مناسب داشته باشیم، تصریح کرد: بستر مناسب برای انتشار نداریم و باید صفحات پرمخاطب ایجاد کنیم و باید در این حوزه نگاه ویژه داشته باشیم.

زارع برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر به همت بسیج رسانه را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: اختتامیه جشنواره مطبوعات استان‌های شمالی نیز اواخر اسفند امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار