مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی:

نیروهای ژاندارمری اولین مدافعان مرزهای کشور در دفاع مقدس بودند

سرهنگ «وحیدی» با بیان اینکه پیشکسوتان ژاندارمری اولین مدافعان مرزهای کشور در دفاع مقدس بوده و ذخایر ارزشمند نیروهای مسلح هستند، گفت: بایستی تمامی رشادت‌ها، تجارب و خاطرات آن‌ها برای انتقال به نسل آینده ثبت و ضبط شود.
کد خبر: ۵۱۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ - 07March 2022

اولین مدافعان مرزهای کشور در دفاع مقدس نیروهای ژاندارمری بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی، امروز (دوشنبه) در نشست «بررسی اسنادی نقش ژاندارمری استان آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس و امنیت پایدار»، اظهار داشت: شهدا و رزمندگان مظلوم ژاندارمری که در دهه ۶۰ شاهد جانفشانی‌های این عزیزان بودیم، نقش اساسی در رابطه با دفاع از نظام و خط مقدم مرز‌های کشور داشتند.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز هشت سال جنگ تحمیلی، آن هنگامی که از دالامپر ارومیه تا دهانه خلیج فارس کشورمان یکسره تحت آماج حملات دشمنان بود این نیرو‌های ژاندارمری بودند که به‌عنوان اولین مدافعان مرز‌های کشور با مقاومت و دلاوری‌های خود، حماسه‌های بی‌نظیری را خلق کردند.

وحیدی افزود: با توجه به این همه سوابق درخشان، خاطرات و رشادت‌ها، متاسفانه آنگونه که باید نقش ژاندارمری به خوبی در ادبیات دفاع مقدس انعکاس داده نشده است؛ بنابراین باید سریعا اقدامات جدی در خصوص ثبت و ضبط و انعکاس رشادت‌های پیشکسوتان نیرو‌های ژاندارمری در قالب تهیه کتب تاریخ شفاهی و یا اسنادی صورت گیرد.

در ادامه این نشست هریک از پیشکسوتان با بیان خاطرات و تجربیات خود، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را در رابطه با نقش ژاندارمری در دفاع مقدس ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها