دبیر سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران:

نهادهای فرهنگی در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای اهتمام ویژه داشته باشند

«احمدی» در اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران از نهادهای متولی خواست در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای اهتمام بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۵۱۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ - 07March 2022

نهادهای فرهنگی در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای اهتمام ویژه داشته باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسین احمدی» دبیر سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران امروز در آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» که در سالن سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه ۵۵۸ اثر در سایت سومین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» به ثبت رسید، اظهار داشت: با بررسی و پالایش،۴۳۱ اثر برای داوری ارسال شد و در پایان صاحبان ۲۲ اثر موفق به کسب رتبه شدند.

وی افزود: متاسفانه برخی از خبرنگاران برای انتخاب قالب خبر دچار اشتباه می‌شوند و تلاش داریم برای پویایی جشنواره کارگاه‌های مقدماتی و تخصصی خبرنویسی و ... را برگزار کنیم.

احمدی از چاپ کتاب سومین جشنواره ابوذر با عنوان «قاب سوم» به همت بسیج رسانه مازندران خبر داد و بیان داشت: این کتاب علیرغم محدودیت‌های اعتباری منتشر و در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: «قاب سوم» که توسط انتشارات «هاوژین» به چاپ رسید، سندی ماندگار در عرصه رسانه مازندران است که شامل آثار برگزیده، بیانیه هیئت داوران و نظر نهایی داوران بخش‌های مختلف جشنواره است.

احمدی اطلاع رسانی و آگاهی خبرنگاران را از چند و چون آثار برگزیده را از اهداف جشنواره دانست و اضافه کرد: انتشار آثار جشنواره و اعلام نظرات داوران در قالب کتاب، چراغ راهی است تا خبرنگاران به عنوان الگو از آن استفاده کرده و در تولید آثار، از نکات فنی و علمی ذکر شده بهره برند.

دبیر سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران، ضمن قدردانی از سازمان بسیج رسانه مازندران که سه سال متوالی جشنواره ابوذر را برگزار کرد، از نهادهای متولی خواست در برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: همه تلاش خود را مصروف داشتیم تا با شفاف سازی و بررسی علمی آثار، صیانت از تولیدات خبرنگاران از مرحله دریافت تا داوری را به درستی انجام دهیم تا بار دیگر شاهد اقبال عمومی به جشنواره‌ها باشیم.

احمدی با بیان اینکه در این راه تمام تلاش خود را بکار بستیم تا با انتخاب برترین داوران ملی با ترکیبی از پیشکسوت و جوان، شایسته‌ترین آثار انتخاب شوند، گفت: «علی اکبر قاضی‌زاده»، «فریدون صدیقی»، «محمود مختاریان»، «علیرضا کتابدار» و «مهرداد خلیلی» از سوی مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت ارشاد برای داوری آثار انتخاب شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها