معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان:

مادران و همسران شهدا و ایثارگران الگو‌های تربیتی جامعه هستند

«مصطفی پور» با اشاره به اوج فداکاری مادران و همسران شهدا و جانبازان، گفت: مادران و همسران شهدا و ایثارگران الگو‌های تربیتی جامعه هستند و لذا در حوزه تربیت نسل آبنده حتما باید از فرهنگ و معارف دفاع مقدس کمک بگیریم.
کد خبر: ۵۱۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ - 07March 2022

مادران و همسران شهدا و ایثارگران الگو‌های تربیتی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «حسین مصطفی پور» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در ششمین نشست کمیته زنان و دفاع مقدس استان گیلان، با بیان اینکه نمی‌توان نقش بانوان را در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی نادیده گرفت، اظهار داشت: بانوان پرورش دهنده آینده سازان جامعه ما هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به ارتقای تحصیلات عالی زنان و لزوم برنامه ریزی برای استفاده از این ظرفیت، تصریح کرد: دانشجویان زن دوسوم دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند و از توانایی و فرهیختگی بیشتری برخوردار هستند لذا اگر می‌خواهیم آینده کشور به دست نسلی سالم و سرزنده باشد، باید به نقش اساسی بانوان بپردازیم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب همواره به نقش کلیدی بانوان در حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره فرمودند، افزود: طبق فرموده معظم له، اگر زنان در حرکت‌های اجتماعی ملت جامعه حضور نداشته باشند، این حرکت‌ها موفق نخواهند بود، یعنی باید در حوزه‌های مختلف برای نقش آفرینی زنان برنامه ریزی داشته باشیم.

مصطفی پور با اشاره به تهاجم فرهنگی و اجتماعی دشمنان نسبت به خانواده، بانوان و نقش مادری، خاطرنشان کرد: دشمن در حال اجرا و برنامه ریزی برای نهادینه شدن یک فرهنگ غلط در جامعه ماست و لذا می‌خواهد همان نسخه‌ای که غرب را دچار سقوط کرده برای جامعه اسلامی به ویژه زنان بپیچد.

وی رسالت اصلی زنان را در حوزه تربیت و آینده سازی دانست و تاکید کرد: دشمن به دنبال جایگزین کردن ارزش هاست و شاهد هستیم که برخی از خانواده‌ها به جای فرزندآوری، عواطف مادری را خرج یک حیوان می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به ترویج الگو‌های کاذب و پوچ توسط رسانه‌های غربی، متذکر شد: زن و مادر همواره محور خانواده بوده و باید به این آینده سازی افتخار کند.

وی دفاع مقدس را یک گنجینه تمام نشدنی دانست و افزود: در دوران دفاع مقدس نمونه متعالی از نقش آفرینی همه اقشار به ویژه زنان را دیدیم لذا امروز نیازمند معرفی جذاب و به روز این نقش‌ها هستیم.

مصطفی پور با اشاره به اوج فداکاری مادران و همسران شهدا و جانبازان، خاطرنشان کرد: مادران و همسران شهدا و ایثارگران الگو‌های تربیتی جامعه هستند و لذا در حوزه تربیت نسل آبنده حتما باید از فرنگ و معارف دفاع مقدس کمک بگیریم. البته تمرکز بر روایت جنگ هشت ساله خوب است، اما باید معارف دفاع مقدس را در همه ابعاد استخراج کنیم.

وی با بیان اینکه جمعیت یکی از عرصه‌های تهاجم فرهنگی دشمن است، تاکید کرد: برای تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری باید سراغ نسخه‌های به روز برویم و از فضا‌های مکتوب فاصله بگیریم و ابزار هنر را به میدان بیاوریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم بهره گیری از ابزار هنر در بیان حرف حق، تصریح کرد: دشمن حرف باطل خودش را جذاب مطرح می‌کند و لذا شاهد گرایش جوان و نوجوان به آن هستیم. به عنوان مثال در حوزه عفاف و حجاب نباید فقط محدود به امر به معروف و نهی از منکر باشیم و باید از همه ظرفیت‌ها برای تبیین فلسفه عفاف و حجاب استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه تهاجم دشمن امروز عوض شده به سمت محیط زیست رفته است، متذکر شد: عرصه دفاع مقدس ما نیز تغییر کرده باید دفاع مقدس را به جنگ فرهنگی و جنگ اقتصادی تبدیل کنیم.

وی نسل آینده را نسل فرهیخته و توسعه یافته دانست و افزود: ملت ایران در برابر همه تهاجمات دشمن ایستادگی می‌کنند و اگر این حجم از دشمنی علیه هر کشوری اعمال می‌شد، از هم می‌پاشید.

لازم به ذکر است در پایان این نشست لوح سپاسی از طرف «حسین مصطفی پور» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و سرهنگ «حسن حبیبی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گیلان به اعضای کمیته زنان دفاع مقدس اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها