یک مدرس دانشگاه:

درس آشنایی با دفاع مقدس باید برای دانشجویان جاذبه ایجاد کند

«رضاپور» با تأکید بر اینکه درس آشنایی با دفاع مقدس باید برای دانشجویان جاذبه ایجاد کند وگرنه علیرغم تمام تلاش‌ها، در آینده نه‌چندان دور به سرنوشت سایر دروس عمومی دچار می‌شود.
کد خبر: ۵۱۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴ - 08March 2022

درس آشنایی با دفاع مقدس باید برای دانشجویان جاذبه ایجاد کند«ابراهیم رضاپور» رزمنده دوران دفاع مقدس و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج اظهار داشت: شهید احمد سوداگر، پایه‌گذار درس «آشنایی با دفاع مقدس» در دانشگاه‌ها بود و تلاش بسیاری کرد تا این درس در دانشگاه‌ها نهادینه شود و موردتوجه قرار گیرد.

وی در خصوص ویژگی‌های این درس عنوان کرد: نسل جوان امروز اطلاع و درکی از دفاع مقدس ندارند و حتی به برنامه‌های اجرا شده در مناسبت‌های مربوطه و تصاویر پخش‌شده از تلویزیون توجه ندارند تا بتوانند آشنایی نسبی با آن دوران پیدا کنند و از وقایع جنگ تحمیلی مطلع شوند.

این مدرس دانشگاه مطرح کرد: با تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس می‌توان جوانان را با حوزه دفاع مقدس آشنا کرد اما این آشنایی نباید صرفاً نظامی و در حوزه عملیات‌های انجام شده، تلفات و پیروزی‌ها باشد بلکه باید زندگی و نوعی حکومت‌داری را به مردم آموزش داد.

رضاپور ادامه داد: باید اتفاقات دوران دفاع مقدس را برای جوانان تشریح کنیم و به آن‌ها بگوییم که دفاع مقدس موجب ثبات انقلاب اسلامی‌ شد؛ اگر دفاع مقدسی وجود نداشت، مشخص نبود انقلاب اسلامی به چه عاقبتی دچار می‌شد.

وی با اشاره به اینکه کمتر مشاهده می‌شود اساتید درس دفاع مقدس به مسائل استانی در دوران جنگ تحمیلی بپردازند، عنوان کرد: به نظر من بهتر است یک یا دو جلسه از 16 جلسه کلاس‌های دانشگاه به مباحث مربوط به نقش این استان در دفاع مقدس مانند لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) و شهدای استان پرداخته شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس مطرح کرد: نگرانی ما این است که درس آشنایی با دفاع مقدس نیز به عاقبت سایر دروس عمومی مانند تاریخ اسلام، معارف، قرآن، وصیت‌نامه امام خمینی (ره) و ... دچار نشود و دانشجویان با تصور اینکه درس ساده و آسانی است، فکر به فکر اخذ نمره باشند.  

رضاپور گفت: در دورانی درس وصیت‌نامه امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها به‌صورت رایگان و به‌گونه‌ای تدریس می‌شد که گویی وصیت‌نامه یک مرده عادی است درحالی‌که وصیت‌نامه امام راحل جنبه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی دارد و در سطح بین‌المللی تأثیرگذار است اما آن‌چنان‌که باید به آن پرداخته نشده است.

وی با تأکید بر اینکه درس آشنایی با دفاع مقدس باید برای دانشجویان جاذبه ایجاد کند وگرنه علیرغم تمام تلاش‌ها، در آینده نه‌چندان دور به سرنوشت سایر دروس دچار می‌شود، بیان داشت: درس دفاع مقدس می‌تواند آثار ماندگاری را در نسل آینده داشته باشد بنابراین باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار