وزیر کشور در قرارگاه عملیاتی کرونا:

اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به میزان رعایت مردم برمی‌گردد

وحیدی در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا گفت: اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به میزان رعایت مردم برمی‌گردد.
کد خبر: ۵۱۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ - 08March 2022

اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به میزان رعایت مردم برمی‌گرددبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز (سه‌شنبه) در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا که در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه در این جلسه آثار روانی و آسیب‌های اجتماعی کرونا مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: در این جلسه وزارت بهداشت گزارشی در خصوص آسیب‌های اجتماعی و روانی در جامعه ارائه و راه‌های مقابله با آن بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه از آستان‌های مقدس هم حضور داشتند، گفت: اوقاف و آستان‌های مقدس در سراسر کشور از جمله مکان‌هایی هستند که بهترین عملکرد‌ها را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتند و در این جلسه درخصوص ایام پیش رو و عید بحث و گفتگو شد.

وزیر کشور با بیان اینکه در این جلسه در خصوص سفر‌های داخلی و خارجی بحث شد، تصریح کرد: در این‌ جلسه تذکراتی در حوزه حمل و نقل و اماکن اقامتی داده شد؛ همچنین در حوزه اصناف تاکید شد QR کد داشته باشند و در سفر‌های خارجی حتما باید برای ورود و خروج تست پی سی ار منفی و تزریق واکسن کرونا انجام شود.

وحیدی درخصوص خلاء‌های سامانه ایران من و اینکه اعمال جریمه از روی پلاک ماشین ممکن است شخصی که واکسن تزریق کرده باشد ماشین خود را برای سفر در اختیار کسی که واکسن دریافت نکرده قرار دهد، افزود: در سامانه پلاک ماشین تعریف شده و این امکان وجود ندارد که پلاک ماشین با سر‌نشین به صورت تک تک بررسی شود.

وی درباره اینکه برای مسافرت چه تعداد واکسن باید تزریق شود، گفت: سامانه براساس دو دز تایید شده است، اما در ستاد ملی کرونا بر سه دوز تاکید شده است و با توجه به‌ گزارشات تاکید بر سه دز است.

وحیدی در خصوص احتمال اعمال جریمه و محدودیت‌ها، گفت: ایجاد محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به میزان رعایت مردم بر‌می‌گردد و امیدواریم جریمه‌ای در این خصوص ایجاد نشود.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار